دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم تجلیل از خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران

مراسم تجلیل از خبرنگاران مازندران با حضور سردار حسن مفخمی‌شهرستانی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

عکاس( خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سردار حسن مفخمی‌شهرستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار برگزار شد؛ اظهار کرد: جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری در عرصه‌های گوناگون با قلم اصحاب رسانه به بهترین نحو انجام می‌گیرد.

وی افزود: در جنگ ترکیبی امروز، آنچه که پلیس و خبرنگار باید بدان توجه کند، احصای تهدیدات است.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: امنیت عمومی و امنیت اجتماعی انتظار مردم از نیروی انتظامی است.

این مسئول ادامه داد: دلسوزی برای مردم، مطالبه‌گری، دفاع از منافع ملی، مقابله با تفکرات بیگانه، جهاد تبیین و دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب از ویژگی‌های مشترک پلیس و اصحاب رسانه است.

مفخمی بیان کرد: هم خبرنگاران و هم پلیس، امین جامعه‌اند و این کار را برای ما سنگین‌تر می‌کند و لذا اینگونه است که هم پلیس و هم خبرنگاران، روز و شب نمی‌شناسند.

وی اعلام کرد: تخصصی کردن خبرنگاران حوزه پلیس یک ضرورت است و باید نشست‌های تخصصی میان پلیس و خبرنگاران جهت شناسایی آسیب‌ها و کاستی‌ها، برگزار شود.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: طرح امنیت محله‌محور در استان با جدیت در حال انجام است و ایجاد و حفظ امنیت در هر محله با توجه به آسیب‌های موجود در آن در دستور کار است. 

این مسئول اشاره کرد: دستگیری خرده فروشان و معتادان با جدیت در حال انجام است و باید بگوییم استان مازندران شاید معبر مواد مخدر باشد اما بارانداز نیست.

مفخمی اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر طی ۴ ماه نخست امسال کشف شد.

وی افزود: در حوزه سرقت نیز طی ۴ ماهه امسال ۱۶ درصد افزایش داشتیم و خوشبختانه در سرقت مسلحانه ۱۰۰ درصد کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران اضافه کرد: علیرغم اینکه وقوع قتل در استان آمار خوبی نیست اما تمامی قتل‌ها، کشف شد.

این مسئول مطرح کرد: تا به اینجای سال، موضوعات حاد و جدی امنیتی نداشتیم.

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: شایع‌ترین جرمی که در حوزه فضای مجازی در استان مازندران اتفاق می‌افتد موضوع کلاهبرداری است.

وی با اشاره به معضل ترافیکی در مازندران گفت: من واقعا شرمنده مردم نجیبم مازندران هستم اما وقتی دو فاز آزادراه تهران شمال راه می‌افتد و در ورودی مازندران این محور به صورت قیف می‌شود پلیس چه باید کند؟ ظرف ۷۲ ساعت تعطیلی اخیر حدود ۵۱۱ هزار خودرو در مبادی ورودی و خروجی ثبت شده است و معضلات ترافیکی را تشدید کرد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در حوزه مفاسد اقتصادی نیز پلیس با جدیت ورود خواهد کرد و قاطعانه با متخلفان نیز برخورد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: روند تصادفات در استان مازندران کاهشی است و ۲۶ درصد تصادفات فوتی و ۱۰ درصد تصادفات جرحی در استان کاهش داشته است.

مفخمی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی وقوع جرایم سایبری در استان گفت: تمامی جرایم در استان با توانمندی پلیس فتا استان کشف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *