دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه ساری

مراسم یوم الله ۱۲ فروردین(روز جمهوری اسلامی ایران) با سخنرانی حجت الاسلام عبدالحمید عبدالاحد -اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مازندران در مصلای امام خمینی(ره) و پیش از نماز جمعه شهرستان ساری به امامت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

حجت الاسلام عبدالحمید عبدالاحد در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته ساری با اشاره به ۱۲ فروردین روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت که ملت با بصیرت ایران با گذشت ۴۴ سال از عمر با برکت نظام اسلامی، همچنان به آرمان های والای انقلاب وفادار و پایبند هستند و افزود: ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ از روزهای سرنوشت ساز ملت ایران و روز تجلی همبستگی ملت برای تثبیت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت، اظهار داشت: ۱۲ فروردین ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

وی خاطرنشان کرد: ملت قهرمان ایران اسلامی پس از خلق معجزه گونه انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ با حضور خیره کننده وصف ناشدنی برگرفته از آزادی و تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب با رای “آری” به ارزش‌های والای الهی و انقلابی و “نه” به تمام مظاهر فساد با رای قاطع ۹۸.۲ درصدی؛ مردمی ترین انقلاب خویش را تثبیت کردند تا نوید بخش طلیعه حکومت صالحان بر زمین باشند.

وی از ۱۲ فروردین بعنوان روز استقلال و بیداری ملت ایران نام برد و با بیان اینکه در چنین روزی آرمان‌های بلند و بلوغ فکری و سیاسی ملت در سایه اسلام و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی تحقق یافت، افزود: در طول عمر با برکت انقلاب، دشمننان از هیچ تلاش و کوششی برای ضربه زدن به انقلاب دریغ نکردن اما ملت با بصیرت ایران با هوشیاری و ایستادگی در برابر بدخواهان نظام اسلامی، این توطئه شوما آنان را با شکست مواجه کرده اند.

نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مازندران ادامه داد: ملت ایران در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ با رای ۹۸.۲ درصدی به جمهوری اسلامی، در واقع عزت و عظمت را برای خود و کشورشان به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام عبدالاحد گفت: ۱۲ فروردین یکی از مصادیق عینی یوم‌الله، مردم سالاری دینی و از بزرگترین اعیاد ملت ایران محسوب می شود و در چنین روزی مردم ثابت کردند طرفدار نظام اسلامی و آرمان های حضرت امام راحل هستند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است که تلاش می کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توئمان فراهم شود.
در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی که با رای آری بیش از ۹۸ درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز به نام روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

گزیده بیانات آیت الله محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه شهرستان ساری

امام جمعه ساری:

دوازدهم فروردین عید ملت ماست

لزوم تشکیل هسته‌های غیرت و حرکت مردمی در مواجهه با بی حجابی

*** در هفته پیش رو سالروز رحلت ام‌المومنین و ام‌الائمه و ام‌المسلمین حضرت خدیجه کبری (س) همسر پیامبر اکرم (ص) را داریم، اگر امروز ما مسلمان بوده و دین اسلام حفظ شده بخشی از آن به برکت ثروت این بانوی بزرگوار است.

*** نیمه ماه رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) را داریم که ایشان مظهر کرم، صبر، عفو، گذشت و غیره است، امید است بتوانیم همچون ایشان سیره کرم را در جامعه ادامه بدهیم و طرح “هر محله یه قربانی” امسال به نیت ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید به همین تعداد باید اجرا و در اختیار فقرا قرار بگیرد.

*** روز طبیعت را در پیش داریم، باید طبیعت‌گردی سالم داشته باشیم نه طبیعت‌آزاری و خداناراضی، هنجارشکنی جایز نیست، متاسفانه برخی از مراکز همچون برخی از تورهای گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، زمینه‌های فساد و فحشا را به‌وجود می آورند.

*** باد آزمون الهی وزیدن گرفته و یک سری روسری ها و حجاب‌ها را برده، این امتحان خداست باید هسته‌های غیرت به‌وجود بیاوریم و شاهد حرکات مردمی باشیم و در این امتحان سربلند باشیم.

*** [با اشاره به فرازی از فرمایشات امام راحل]: دوازدهم فروردین عید ملت ماست زیرا با قدرت ملی سرنوشت خود را به دست گرفتید، این روز اولین درخشش انقلاب بوده است که در قالب رای آری به نظام مقدس جمهوری اسلامی خودش را نشان داد.

*** از مسئولان خادم به مردم در طول چهار دهه از انقلاب تقدیر می کنیم اما در مقابل به مسئولان و دولت‌هایی که در تراز جمهوری اسلامی نبودند و اعتقاد و اعتنای چندانی به دین و مردم نداشتند می گوئیم، اگر بخش کشوری همچون بخش لشکری مملکت رشد می‌کرد، کشور در شرایط بهتری قرار داشت.

◽️در مازندران که قطب کشاورزی است هنوز صنایع تبدیلی نداریم شاید زحماتی کشیده شده باشد اما به ثمر نرسیده و قابل مشاهده نیست.

*** در حوزه فرهنگ برخی از مسئولان و دولت‌ها به بی‌فرهنگی‌ها و ناهنجاری‌ها دامن زدند، البته تلاش دولت سیزدهم جای تقدیر دارد و روز گذشته بیانیه‌ای در ارتباط با کشف حجاب‌ها صادر کرده و وعده پیگیری داده است.

*** مدیران باید به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند، باوجود همه این ضعف‌ها رشد و توسعه قابل قبول برای نظام انقلاب رقم خورده است، اما دشمنان ما از همان لحظات آغازین پیروزی انقلاب دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستند که به آن‌ها اعلام می‌کنیم که نظام ما ماندنی و باقی و آنچه که رفتنی است نظام سلطه فرعونی آمریکایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *