دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان در ساری

 مراسم گرامیداشت 7 مهر ماه « روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی» با قدردانی از آتش‌نشانان شهرداری ساری با حضور محمدی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران، محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری؛ محمد حسین قبادی، شهردار مرکز استان؛ پرویز شعبانی، رئیس ؛ سید حسین یوسفی، سید افشین راسخ، علی عاشقان، سبحان بخشی و شهرام ایرجی اعضای شورای اسلامی شهر، احمدزاده و نوکنده روسای آموزش و پرورش ناحیه یک و دو، رئیس فراجای و رئیس راهور شهرستان ساری، معاونان شهردار و شهرداران مناطق چهارگانه، روسای سازمان‌ها و دیگر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق جعفر صادق (ع) از تلاش‌های شهردار پرتلاش ساری قدردانی کرد و گفت:  شهردار ساری زیاد اهل سخنرانی نیست اما در جلسات شجاعانه از منافع شهرداری دفاع می‌کند.

وی تاسیس آتش‌نشانی ساری را سال 1353 اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون 211 نیرو با 6 ایستگاه در سازمان آتش‌نشانی ساری به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

فرماندار ساری گفت: در شهرساری به ازای هر 50 هزار نفر باید یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد؛ به‌زودی با همکاری تیم مدیریت شهری، هفتمین ایستگاه را در این شهر احداث خواهیم کرد.

وی به خدمات ارزشمند آتش‌نشانان اشاره کرد و افزود: آتش‌نشانان جنس کارشان با مردم و از مردم بودن است به همین دلیل در بین مردم محبوبیت دارند.

نوبخت بیان کرد: هرکسی در هر مقامی بخواهد نگاه منفعت طلبانه به شهرداری ساری، مردم شهر و املاک ساری داشته باشند شجاعانه نامشان را از پشت تریبون اعلام می‌کنیم تا مردم, خائن و خادم را بشناسند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری، یادآور شد: اینکه پشت تریبون دیگران را نصیحت‌کنیم ولی خودمان عمل نکنیم فایده‌ای ندارد، در عرصه سیاسی بجای حسادت و کینه و طمع باید به سمت اخلاص و وحدت حرکت کنیم.

وی ایثار، اخلاص، رشادت، سرعت و دقت را از ویژگی‌های آتش نشانان عنوان کرد و افزود: اگر ویژگی‌های فردی آتش‌نشانان را مدیران هم داشته باشند منجر به موفقیت می‌شود. حسادت، طمع و کینه سبب شد تا ساری در مرکز استان پیشرفت نداشته و در نقطه اوج قرار نگیرد. اگر شخصی از ساری در عرصه‌های ملی قرار گرفت نباید حسادت کنیم و گسست ایجاد نماییم بلکه باید حمایت؛ هدایت و نظارت کنیم.

نوبخت با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت و توسعه باید سیاست زدگی‌ها را دور ریخته و اهل صداقت، توافق و تعامل باشیم، ادامه داد: شهرداری ساری با چالش‌های زیادی مواجه است، همه هم بر این مهم واقف هستند در این شرایط باید به شهرداری ساری کمک کنند تا مشکل حقوق و معیشت این نهاد خدمات رسان مرتفع شود. برخی افراد گمان می‌کنند اجرای پروژه در شهرساری بر معیشت و حقوق کارکنان اولویت دارد؛ بله مهم است اما نیروی انسانی برای ما مهم‌تر از اجرا پروژه در ساری است سیاست اول شورا و شهرداری ساری رسیدگی به امور کارکنان و خانواده‌های آن‌ها است.

وی تأکید کرد: سیاست‌مداران این شهر باید متوجه شوند اجازه دست‌درازی به شهرداری ساری را نمی‌دهیم و این نگاه که شهرداری ساری مکانی برای بازی‌های سیاسی است باید از شهر ساری خارج شود؛ مردم، به‌خوبی فرق بین خادم و خائن را می‌شناسند که  چه کسانی اهل مدارا و توافق و چه کسانی اهل تنش و درگیری هستند و عده‌ای نیز گمان می‌کنند مجسمه‌ی تقوا و انقلابی گری هستند.

نوبخت با بیان اینکه ما فرزند کسانی هستیم که غیر ممکن را ممکن ساختند، تاکید کرد: با کسانی که به شهرداری نگاه منفعت طلبانه داشته باشند تعارف نداشته و برخورد می‌کنیم.

فضیلت کار آتش‌نشانان

سید حسین حسینی کارنامی، امام‌جمعه موقت ساری نیز در این مراسم با تبریک ایام دفاع مقدس و هفته وحدت از آتش‌نشانان نمادی از ایثار یاد کرد و گفت: سخت‌ترین اعمال، بافضیلت ترین اعمال است بنابراین، کار آتش‌نشانان به‌واسطه سخت بودنش بافضیلت است.

وی بابیان اینکه آتش‌نشانان به لحاظ معنوی در جایگاه بالایی قرار دارند خواستار رفع دغدغه‌های معیشتی این قشر از تلاشگران جامعه شد.

توجه به معیشت آتش‌نشانان شهرداری ساری، اولویت اصلی ما است

محمدحسین قبادی شهردار ساری بابیان اینکه 7 مهرماه به‌عنوان روز آتش‌نشان و ایمنی نام‌گذاری شده است، بهانه‌ای است تا از افرادی که از جان و آسایش خویش برای جان و آسایش جامعه می‌گذرند، قدردانی شود، گفت: مدیریت شهری ساری بر نقش آتش‌نشانان در حفظ جان آحاد جامعه و شهروندان واقف است لذا به همین منظور، سیاست آموزش و پیشگیری در دستور کار و هدف‌گذاری کرده است.

وی افزود: وضعیت کهن شهرساری در حوزه ایمنی درگذشته چندان قابل‌قبول نبوده است اما باسیاست گذاری اعمال‌شده در حوزه ساختارهای شهری و ترافیک، برنامه‌های مهمی در حال اجرایی شدن است.

شهردار مرکز استان با بیان اینکه استفاده از وسایل کمک‌آموزشی به‌طورجدی در دستور کار شهرداری ساری قرار دارد: گفت: اهمیت ارتقای دانش و ایجاد زمینه تحصیلات تکمیلی که در چند سال گذشته مغفول مانده است باید سرلوحه سازمان آتش‌نشانی باشد.

قبادی افزود: توجه به معیشت آتش‌نشانان شهرداری ساری، اولویت اصلی مامحسوب می‌شود ؛درخصوص اجرای دو آیتم حق الدرجه و حق شیفت، مکاتباتی با وزارت کشور انجام شد که به‌زودی نهایی می‌گردد .

توسعه و ارتقای تجهیزات ایمنی

رئیس شورای اسلامی شهرساری در ادامه این مراسم با تبریک روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از آتش‌نشانان به‌عنوان سربازان گمنام یادکرد که عاشقانه به مردم خدمت می‌کنند.

پرویز شعبانی افزود: آتش‌نشانان برای امنیت و آرامش جان و مال مردم دل به آتش می‌زنند، این ایثارگری و شهامت قابل‌تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهرساری گفت: اعضای شورای اسلامی، همواره پشتیبان و‌ حامی شهرداری ساری بوده‌اند و تلاش دارند تا خدمات ارزنده‌ای به کارکنان شهرداری به‌ویژه نیروهای تلاشگر آتش‌نشانی ارائه شود البته برخی معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی در شهرداری وجود دارد اما این موضوع باعث نمی‌شود تا خدمات آتش‌نشانان نادیده گرفته شود.

وی یاداورشد: با توجه به بلندمرتبه‌سازی ساختمان‌ها در مرکز استان، تجهیز آتش‌نشانی به نردبان‌های بلند و تجهیزات پیشرفته، امری ضروری است.

شعبانی، آموزش و ساماندهی نیروها و تأمین معیشت کارکنان این مجموعه با توجه به خطرات احتمالی و نظم و انضباط اجتماعی را از اولویت‌ها دانست.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی و شهردار ساری از فعالیت‌ها و اقدامات ایثارگرانه آتش‌نشانان غافل نیستند و بر این باوریم توفیقات آتش نشانان توفیقات مجموعه مدیریت شهری است.

3 هزار و 330 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در یک سال گذشته

علی دومیرکلایی، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری ساری در این مراسم با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) و تلاقی این روز با روز آتش‌نشانی و ایمنی به اقدامات این سازمان از مهرماه سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۳ هزار و ۳۳۰ مورد عملیات اطفای حریق وامداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری انجام شد.

وی افزود: از مجموع این عملیات، ۱۷۵۰ مورد مربوط به اطفای حریق و ۱۵۸۰ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است. در عملیات انجام‌شده توسط آتش‌نشانان شهرداری ساری ۹۰۶ نفر نجات یافتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی، آموزش‌های درون‌سازمانی همکاران به‌صورت روزانه و مطابق سرفصل‌های تعیین‌شده به مدت دو ساعت در شیفت کاری، مانورهای آموزشی ماهانه را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

وی افزود: آموزش برون‌سازمانی جهت نهادینه ساختن فرهنگ خود ایمنی جامعه هدف، از دبستان و پیش‌دبستان و سطوح بالاتر تعریف کردیم تا با آموزش مربیان این سازمان در راستای ارتقای ایمنی شهروندان گام‌های مؤثری برداریم.

دومیرکلایی ادامه داد: اگرچه به‌رغم کمبود نیروی انسانی بر حجم فعالیت‌های کارکنان این سازمان افزون می‌شود اما انتظار می‌رود تمامی ادارات در راستای حوزه ایمنی برنامه درست و مدون ارائه کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت: مجموعه سازمان آتش‌نشانی برای ارتقای آموزشی ایمنی سطح جامعه از آمادگی کامل برخوردار است.

وی افزود: متأسفانه سال‌های گذشته با توجه به چالش‌های شهرداری و تحریم‌ها که شامل، دستگاه‌ها و خودروهای امدادی است موفق به خرید وسایل نقلیه سنگین نشده است، همکاران ما در این سازمان با تکیه‌بر ظرفیت‌های درون‌سازمانی و اورهال کردن خودروهای سنگین و اطفایی را در دستور کار قرار داده‌اند.

دومیرکلایی ادامه داد: با پیگیری‌های شهردار ساری و تلاش همکاران سازمان آتش‌نشانی خودروی فوماتیک آتش نشانی بعد از گذشت دو سال تعمیر و به چرخه عملیات برگشت.

وی افزود: با توجه به گسترش محدوده شهری در سال‌های اخیر و خدمات به شهرهای مجاور و شمار راه‌های مواصلاتی در شهرساری نیازمند افزایش چند ایستگاه در حوزه شهری هستیم.

 دومیرکلایی گفت: خرید چند دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین جزء نیازهای اساسی این مجموعه بوده که در دستور کار شهردار مرکز استان قرارگرفته است.

وی در پایان از شورای اسلامی شهر و شهردار ساری به جهت رفع نیازمندی‌های این سازمان و افزایش حقوق و مزایای کارکنان قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *