دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم افتتاح پروژه های فنی صدا و سیمای مازندران به مناسبت دهه فجر

۳۳ طرح فنی و عمرانی برای افزایش کیفیت تصاویر شبکه صدا و سیمای مازندران با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان همزمان با سومین روز دهه مبارک فجر بهره برداری شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

این طرح‌ها شامل تجهیزات استودیو تولید تلویزیون اچ دی، نصب و راه اندازی سیستم ارسال ماهواره خودرویی، نصب و راه اندازی استودیوی تلویزیونی، hd سازی واحد سیار تلویزیونی، راه اندازی ۹۸ سامانه دیجیتال، راه اندازی Ts در فرستنده‌های پرقدرت تلویزیونی سوردار و نمک آبرود، راه اندازی ۶ فرستنده رادیویی، برقراری فیبرنوری با دو ورزشگاه سید رسول حسینی ساری، شهید وطنی قائم شهر و حسیسنه عاشقان ساری و نصب سایت مانیتورینگ در ۶۰ ایستگاه تلویزیونی کم قدرت از جمله این طرح‌ها هستند.

برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

در مراسم افتتاح این طرح‌ها عابدینی معاون امور استان‌ها و شریفی معاون فنی سازمان صداوسیما، آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران، بابایی کارنامی و زارعی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، حسینی پور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی حضور دارند.

ترویج گفتمان ایثار و شهادت شاخص‌ترین برنامه صدا و سیمای مازندران

 به گزارش دفاع‌پرس؛ «هادی ابراهیمی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران امروز در آئین افتتاحیه پروژه‌های فنی صدا و سیما مازندران، با بیان اینکه در ۱۷ مهر ۱۳۴۹ این مرکز با یک فرستنده رادیویی کار خود را آغاز کرد و ساری و حومه را پوشش قرار می‌داد، اظهار داشت: در سال ۱۳۵۰ با یک فرستنده کم قدرت سیمای مازندران افتتاح شد و در سال ۱۳۵۴ چند تا فرستنده پرقدرت رادیویی و تلویزیونی به مرکز اضافه شد و اوج آن را در بعد از انقلاب شاهد بودیم.

وی افزود: در سال ۱۳۶۴ برنامه‌های صدا و سیما از طریق سیستم آنالوگ مخابره می‌شد و در سال ۱۳۷۶ شبکه استانی صدا را با هشت ساعت برنامه افتتاح کردیم و یک سال بعد هم شبکه استانی سیما را راه اندازی کردیم و امروز جزو مراکز اول کشور هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه چند فرستنده رادیویی در لاریجان، خزرآباد، چالوس و چندین ایستگاه تلویزیونی در ساری، سوردار و نمک آبرود داریم به راه اندازی آپلینگ و قرار گرفتن تمام برنامه‌های صدا و سیما روی آپلینگ ماهواره اشاره کرد و ادامه داد: مخاطبان استان و سراسر کشور و در خارج از کشور برنامه‌ها را از این طریق دریافت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: نگاه ما بر این بوده که جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در استان معرفی کند و شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ و خرده فرهنگ‌ها و فولکلور و موسیقی در استان مازندران قابلیت‌های اقتصادی و اجتماعی و معرفی چهره‌های نخبه و شاخص و پوشش مناسب‌های فرهنگی و علمی از دیگر اهداف ما بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه صدا و سیمای استان توانست یک همگرایی خوبی را در استان  بوجود بیاورد، گفت: تلاش بر محتوا محور بودن برنامه‌ها بوده و در تحولات سیل، کرونا و… مرجعیت خود را حفظ کرد و خط سبز‌ها به جای خط قرمز‌ها جایگزین کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به ذائقه‌ها بوده و در راستای ایثار و مقاومت، سبک زندگی و اندیشه امامین انقلاب تلاش می‌کنیم، اذعان داشت: این رسانه توانست جریان ساری را در استان با استفاده از ظرفیت‌های محتوابی در هیئت‌های اندیشه ورز و جبهه فرهنگی انقلاب داشت به دست بیاورد.

ابراهیمی ضمن تقدیر از سردار «مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و سردار «ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در راستای فضایی که در راستای ترویج گفتمان ایثار و شهادت در استان بوجود آمده است، گفت: این استان به عنوان پایتخت یادواره‌های شهدای استان مازندران محسوب می‌شود و همه یادواره‌ها را صدا و سیما پوشش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه در ایام کرونایی هم یادواره‌های شهدا را به صورت استودیویی برگزار کردیم، عنوان کرد: یاد و خاطره شهیدان تبریزی و لقمانی دو شهید رسانه استان را گرامی می‌داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *