دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم افتتاح اندیشکده اندیشه و عمل استان مازندران در ساری

مراسم افتتاح اندیشکده اندیشه و عمل مازندران با حضور “محمد سعید احدیان” دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس و “علی بابایی کارنامی” نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در دانشکده فنی حرفه‌ای امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد .

عکاس( خلیل دردانه) منبع: خزرنما

اندیشکده اندیشه و عمل استان مازندران با حضور دکتر محمد سعید احدیان،دستیار سیاسی رئیس مجلس و دکتر مصطفی غفاری ساروی، مدیر اندیشکده های اندیشه و عمل کشور، افتتاح شد و دکترمجیدقربانی از نخبگان استان طی مراسم در ساری با حضور استادان دانشگاه ها، نخبگان و مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان مدیر اندیشکده در مازندران، معرفی گردید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعید احدیان در گفتگو با خبرنگاران در ساری با اشاره به راه اندازی اندیشکده حکمرانی در برخی استان‌ها از جمله مازندران خبر داد و گفت: این اندیشکده ها مبتنی بر اندیشه و عمل فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه در تبیین مسائل نقش مهمی دارد، گفت: مسئولین اشرافی دقیقی از مسائل منطقه‌ای ندارند و وقتی اشراف دقیق به وجود نداشته باشد تصمیماتی گرفته می‌شود که چندان در حل مسئله مؤثر نخواهد بود.

وی به سفرهای استانی رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نگاه کارشناسی و علمی به مسائل استانی امری مهم است و این از رویکردهای سفرهای استانی است.

احدیان هدف ایجاد اندیشکده‌ها را مشارکت استان‌ها در تصمیم گیری‌ها دانست و افزود: مازندران در حوزه گردشگری ظرفیت‌های زیادی دارد و رسانه در پیدا کردن موضوعات و رفع مشکلات نقش مهمی دارد.

احدیان از راه‌اندازی اندیشکده برای کمک به روزنامه نگاران در خراسان خبر داد و گفت: در این مرکز پژوهش خط و راهبردی برای رسانه و خبرنگاران ایجاد شده است.

دستیار سیاسی رئیس مجلس با اشاره به محدودیت‌های فراروی دستگاه‌های اجرایی گفت پیگیری مسائل و موضوعات به صورت عمیق و کارشناسی به مسئولان برای حل مشکلات کمک کنند نگاه علمی مبتنی بر اندیشه و عمل مسائل به صورت واقع بینانه بررسی می‌شود.

وی با اظهار اینکه خروجی کار اندیشکده‌ها این است که برای حل مسائل و موضوعات به صورت کارشناسی و علمی عمل می‌کند، تصمیم سازی ناظر و اجرا را از جمله برنامه‌های اندیشکده بیان کرد و گفت: انتخاب موضوعات باید مسئله محور باشد و پیشنهادها نیز کاربردی باشد.

احدیان با بیان اینکه سال‌ها پیش سال سند آمایش سرزمینی در کشور نهایی شد، گفت: این سند و همایش باید مبنای تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ها قرار گیرد و اکنون مبنا نیست.

وی تغییر کاربری اراضی را و حکمرانی آب را از جمله مسائل فراروی استان مازندران بیان کرد و گفت: خروجی‌های بزرگ از پیگیری‌های کوچک صورت می‌گیرد و باید اندیشکده‌ها به این مسائل توجه کنند.

همچنین در مراسمی با حضور مسئولان مجید قربانی از نخبگان مازندران به عنوان مدیر اندیشکده در مازندران معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *