دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم استانی گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در ساری

آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور حسینی پور استاندار مازندران، علی بابایی کارنامی نماینده مردم شهرستانهای ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران و جمعی از مسوولین استانی در بهزیستی مازندران برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

 استاندار مازندران در این مراسم با بیان این که امروز معلولان به عنوان قشر موثر جامعه همانند افراد عادی فرصت های لازم و برابر را در جامعه پیدا کردند، گفت: نمونه موفقیت معلولان، کسب رتبه ۲۵ سراسری کنکور امسال توسط یک معلول ساروی است.

سید محمود حسینی پور افزود: جامعه معلولان در همه حوزه ها فعال هستند و دولت موظف است تا در حوزه ازدواج، مسکن و اشتغال معلولان نیز اقدام عملی کند.

وی با تاکید بر این که طبق برنامه مشکل مسکن جامعه معلولان مازندران تا پایان دولت سیزدهم باید حل و فصل شود، ادامه داد: اشتغال معلولان نیز در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با توضیح این نکته که در دولت سیزدهم، کار جهادی در بهزیستی مازندران نسبت به شناسایی افراد خانواده معلول که امکانات ابتدایی نداشته اند انجام شده است، ادامه داد:در حوزه اشتغال و مولد سازی در ۲ سال اخیر افراد معلول زیادی به کار گرفته شدند.

نماینده عالی دولت در مازندران به اهمیت فعالیت جامعه معلولان در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: دولت با همکاری شهرداری ها مناسب سازی فضای شهری را با هدف ارایه خدمات مطلوب به افراد معلول نیز توجه داشته است.

حسینی پور حمایت معنوی از جامعه معلولان را از تکالیف مهم مسوولان مازندران برشمرد و بر لزوم اهتمام ویژه به این مقوله تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه جامع برای حضور معلولان در مازندران تدوین شده است.

وی گفت: جامعه معلولان مازندران از منظر تحصیلات نیز رشد قابل توجهی دارند که باید از آنان استفاده کرد.

لازم به ذکر است پیش از این مراسم ، ۱۲ سری جهیزیه به زوج‌های دارای معلولیت با دهک درآمدی پایین و ساکن در روستاهای استان مازندران اهدا شد. اقلام هر سری جهیزیه اهدایی شامل چهار قلم کالای ایرانی “یک تخته فرش، یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه یخچال و یک دستگاه اجاق گاز ” مجموعا به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *