دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم استانی بازگشایی مدارس مازندران در مدرسه شاهد قائمشهر 

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در دومین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با حضور «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران، «حسین کمالی» مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی زنگ «مهر و ایثار و مقاومت» در مدرسه دخترانه شاهد قائمشهر نواخته شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آئین بازگشایی مدارس استان مازندران با شعار «مهر مهدوی، مدرسه کارآفرین و دانش آموز مسئولیت پذیر» در مدارس استان برگزار شد و بیش از ۵۳۶ هزار دانش آموز روانه مدراس شدند.

 دانش آموزان با درس خواندن خود، تداوم بخش راه شهدا هستند

آیین استانی بازگشایی مدارس مازندران در سال تحصیلی 1403-1402 باحضور سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در مازندران در مدرسه ابتدایی شاهد قائمشهر برگزار شد. ‎

استاندار مازندران با اشاره به اینکه همه ما نسبت به ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و وطن وظیفه داریم، گفت که دانش آموزان با درس خواندن راه شهدا را ادامه می دهند.

سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در آیین استانی بازگشایی مدارس مازندران که در مدرسه ابتدایی شاهد قائمشهر برگزار شد، افزود: شهدا انتظار دارند که دانش آموزان تحصیل کنند چرا که آینده کشورمان در دستان شما محصلان است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت سواد و اشتغال بانوان مازندران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ۳۰ درصد زنان استان از نعمت سواد برخوردار بودند و الان ۹۹ درصد زنان مازندران باسواد هستند.

به گفته استاندار مازندران همچنین در ابتدای انقلاب هفت درصد بانوان استان مشغول به کار در ادارات بودند که امروز ۵۲ درصد کارمندان استان خانم‌ها هستند.

حسینی پور گفت: در ابتدای انقلاب پزشکان استان از کشورهای دیگر بودند اما اکنون تمام پزشکان تخصصی بانوان را زنان استان ما تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: امروز و آغاز سال تحصیلی جاری با حضور فرزندان شاهد مزین شده است و به میمنت حضور این افراد سال تحصیلی را آغاز کردیم.

به گفته استاندار مازندران فرزندان شهدا همیشه از داشتن پدر محروم هستند اگر شهدا همچون «شهید بلباسی» جهاد نمی کردند امروز نمی توانستیم در آسایش و امنیت به تحصیل و کار بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید قدر شهدا را بدانیم، ادامه داد: ۲ سال بعد از انقلاب اسلامی صدام به مرزهای جنوبی کشور حمله ور شد و مازندران در دوران دفاع مقدس ۱۰هزار و۴۰۰شهید را تقدیم وطن کرد.

در استان مازندران امسال از اول مهرماه ۵۳۶ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کلاس های درس مدارس حاضر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *