دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران،با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری برگزار شد.

به گزارش ایکنا ،فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در این آیین گفت: نقش‌آفرینی رسانه در استانی که پیشانی اقتصادی و گردشگری کشور است، بیش از پیش مورد انتظار است. در اغتشاشات اخیر که بزرگترین جنگ ترکیبی تاریخ بوده دشمن تلاش کرد تا بخشی از موقعیت‌های اغتشاشات این خطه از شمال کشور در تراز ملی و بین المللی بروز و ظهور کند که باید از این مدل و تجربه دست آموخت.

مهدی‌پور با تأکید بر لزوم روشنگری در بین افکار عمومی برای درس‌آموزی از این حوادث که از سوی استکبار و ضد انقلاب مدیریت و هدایت شده است، تصریح کرد: تقویت رسانه‌های استانی از جمله اولویت‌های این معاونت به شمار می‌آید.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه محورهای جشنواره باید با موقعیت محلی نظیر کشاورزی، گردشگری، محیط زیست و … هم‌سو باشد، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی‌ها بین دستگاه‌های همسو برای برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای باید موجب ارتقای سطح رسانه‌های استان شود.

وی با اشاره به تکثر رسانه‌های مکتوب و مجازی در استان مازندران گفت: جشنواره‌های رسانه‌ای استان باید در راستای رفع مشکلات این خطه از شمال کشور برگزار شد.

مهدی‌پور با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در استان مازندران اظهار کرد: با این میزان از تعدد رسانه در استان مازندران باید پرسید این رسانه‌ها در رسانه‌های ملی چه مقدار جریان‌ساز بوده‌اند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خواستار افزایش دانش فعالان رسانه‌ای استان شد و افزود: ارزیابی درست از فعالیت رسانه‌ای در استان باید مورد توجه قرار گرد.

ارسال ۶۵۵ اثر به جشنواره ابوذر در مازندران

در ادامه عبدالمهدی حق‌شناس، رئیس بسیج رسانه مازندران یاد و نام ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس به ویژه ۲۵ شهید رسانه استان را گرامیداشت و گفت: امسال دبیرخانه این جشنواره ۶۵۵ اثر از اصحاب خبر و رسانه سراسر دیار علویان دریافت کرد. با بررسی و پالایش آثار ارسالی، ۴۵۰ اثر در اختیار داوران قرار گرفت که در پایان ۳۶ خبرنگار حائز رتبه شدند که در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

حق‌شناس از رشد ۲۰ درصدی مشارکت اصحاب رسانه استان در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: همه تلاش خود را مصروف داشتیم تا با شفاف‌سازی و بررسی علمی آثار، صیانت از تولیدات خبرنگاران از مرحله دریافت تا داوری را به‌درستی انجام دهیم و بار دیگر شاهد اقبال عمومی به جشنواره‌ها باشیم.

رئیس بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه از ۳۶ اثر برگزیده، ۱۳ اثر متعلق به بانوان خبرنگار استان است، ادامه داد: آقایان علی‌اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار و اکبر کریمی، بهروز فرهمند، محمد رضایی و حسین بهرامی داوری این دوره از جشنواره را عهده دار بوده‌اند.

وی اظهار کرد: تلاش داریم با برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای شاهد ایجاد انگیزه بین اصحاب خبر و رسانه برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار باشیم.

حق‌شناس اظهار کرد: پرچمدار اصلی جهاد تبیین اصحاب رسانه هستند باید تحقق منویات رهبری در این حوزه مورد توجه باشد.

رئیس بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه عدم برخورداری از سواد رسانه به عنوان مهمترین آسیب در  مواجه با حوادث اخیر به شمار می‌رود،‌ بیان کرد: باید در بدو امر مدیران و اصحاب رسانه در عرصه ارتقای سواد رسانه خویش تلاش کنند تا شاهد افزایش سواد رسانه‌ای در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

وی از انتشار کتاب جشنواره با دریافت شابک و فیپا در ۱۸۵ صفحه رنگی توسط انتشارات «هاوژین» خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری، کتاب جشنواره به‌ همت سازمان بسیج رسانه مازندران منتشر شده است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه کتاب جشنواره ابوذر سندی ماندگار در عرصه رسانه مازندران خواهد بود، افزود: آثار برگزیده را به صورت کتابی تقدیم می‌کنیم تا چراغ راه آیندگان باشد و خبرنگاران با مطالعه آن، با کم و کیف آثار و داوری‌ها آشنا شوند.

رئیس بسیج رسانه مازندران ادامه داد: در این کتاب علاوه بر انتشار آثار برگزیده، بیانیه هیئت داوران و نظر نهایی داوران بخش‌های مختلف جشنواره به‌صورت مجزا آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *