دسته‌ها
آرشیو ساری گردشگری

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بومی محلی “کئی‌پِلا” در ساری

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بومی محلی «کئی‌پِلا» با حضور بابایی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ساری، مدیران مجموعه شهرداری و جمعی کثیری از مردم مرکز استان پنج‌شنبه‌شب در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیین اختتامیه دومین جشنواره بومی محلی «کئی‌پلا» با حضور، علی بابایی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، سید حسین یوسفی، علی عاشقان و شهرام ایرجی اعضای شورای اسلامی شهر، جواد طالبی شهردار ساری، مدیران مجموعه شهرداری و جمع کثیری از مردم مرکز استان در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این آیین، برپایی جشنواره‌های بومی محلی را اشاعه فرهنگ و آداب مردم مازندران دانست و گفت: این جشنواره علاوه بر معرفی غذای بومی مردم مازندران نشاط و شادی را برای شهروندان این شهر فراهم کرده است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره‌ها نقش مهمی در وحدت مردم استان دارد و هرکجا شادی و نشاط باشد ما نیز با مردم هم‌صدا هستیم.

علی عاشقان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری در ادامه اختتامیه دومین جشنواره «کئی‌پلا» برپایی این جشنواره را حفظ آیین و سنن استان مازندران عنوان کرد و اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند دروازه برگزاری دیگر جشنواره‌های بومی محلی در مرکز استان باشد.

علی رمضانی پاچی مورخ و پژوهشگر فرهنگ‌عامه به تلاش شهرداری ساری برای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط نامساعد مالی اما شهرداری ساری برای نشاط اجتماعی شهروندان این جشنواره را در مرکز استان برگزار کرد.

وی تشویق خانواده‌ها به استفاده از غذاهای سنتی و محلی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: برگزاری این جشنواره همچنین نقش مهمی در نشان دادن فرهنگ و سنن غذایی و خلاقیت در سفره‌آرایی و ابتکارهای آشپزی دارد و می‌تواند به‌عنوان غذای سنتی در منوی رستوران‌ها قرار بگیرد.

جشنواره بومی محلی «کئی‌پلا» ۱۵ آبان ماه باهدف ترویج فرهنگ غذای بومی و محلی در بوستان ولایت ساری افتتاح شد و با دو روز تمدید پنج‌شنبه‌شب با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع به کار خود پایان داد.

با پایان یافتن جشنواره کئی‌پلا، نمایشگاه صنایع‌دستی تا ۲۵ آبان ماه در بوستان ولایت دایر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *