دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم آغاز نشاء مکانیزه برنج کشور در مازندران- روستای خاریک ساری

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران، فرماندار شهرستان ساری و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی، نشاء مکانیزه برنج در شالیزارهای روستای خاریک ساری آغاز شد.

عکاس(هدا کاشی پور) منبع: خبرگزاری فارس

سید محمود حسینی پور، در آیین نشاء مکانیزه برنج مازندران توجه ویژه به مکانیزاسیون را یک ضرورت برای افزایش کیفیت تولید و بهره وری محصولات کشاورزی دانست و گفت: صادرات برنج مازندران باید برند کشور و دنیا شود و ما برای صادرات برنج مازندران، امسال برنامه داریم. ‎

آیین کشت مکانیزه برنج با حضور استاندار مازندران، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، چندتن از خبرنگاران و شالیکاران در زمین حدود ۲ هکتاری روستای ” خاریک” بخش مرکزی شهرستان ساری برگزار شد. ‎

سید محمود حسینی پور، روز یکشنبه در آیین نشاء مکانیزه برنج مازندران در روستای خاریک بخش مرکزی ساری، افزود: برنج و برنجکاری با حیثیت کشاورزان مازندران گره خورده است، نگاه معنوی به تولید برنج سر سفره، فرهنگی بی نظیر است که باید حفظ شود.

وی با بیان این که، با همت دولت سیزدهم سال گذشته صادرات برنج آزاد و تعرفه گمرکی صفر شده است، ادامه داد: محدودیت ها در بازار عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی داخلی و خارجی معنایی ندارد، فقط باید رقابت ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان داشت: همسو با این رویکرد باید به ۲ مقوله مکانیزاسیون و موسسات تحقیقاتی برنج با هدف افزایش کیفیت تولید و بهره وری محصولات کشاورزی به خصوص برنج و مرکبات در استان توجه ویژه شود.

حسینی پور گفت: تحول بزرگی امسال باید در جهاد کشاورزی مازندران رخ دهد تا اعتبار برنج تولیدی استان افزایش یابد.

وی وجود برنج خارجی و مخلوط آن با برنج داخلی مازندران در این استان را خیانت دانست و اضاافه کرد: صادرات برنج مازندران باید برند کشور و دنیا شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید سرعت رقابت محصولات کشاورزی استان را با بهره وری و تکنولوژی جدید افزایش بدهیم.

وی گفت: پارسال صادرات مرکبات استان به چین عملیاتی شد، برای صادرات برنج نیز امسال برنامه داریم.

حسینی پور ادامه داد: در همین راستا حمایت ویژه از بخش خصوصی را با هدف ساماندهی بازار برنج و مرکبات به نفع کشاورزان در دستور کار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *