دسته‌ها
آرشیو

مراسم آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در چالوس

آیین عملیات اجرایی طرح فیبرنوری مشترکان خانگی تلفن ثابت مازندران در شهرستان چالوس با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال برای خدمات به مشترکین با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، نماینده مردم نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

عکاس(غلامرضا شمس ناتری) منبع: خبرگزاری فارس

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت: اجرای طرح پروژه فیبر نوری برای اولین بار در استان مازندران و شهرستان چالوس اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم ، اسماعیل اعزی در مراسم آغاز اجرای عملیات فیبر نوری مشترکین FTTH در شهرستان چالوس اظهار داشت : این پروژه برای اولین در استان مازندران و در شهرستان چالوس و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی شبکه ملی اطلاعات به شمار می‌رود و تنها راه تحقق شبکه ملی اطلاعات ایجاد آزادراه اطلاعاتی است.

وی با اشاره به اجرای این پروژه و بهره‌مندی 35 هزار خانوار چالوسی از اینترنت پرسرعت افزود: با هماهنگی‌های لازم دستگاه‌های اجرایی چالوس می‌توانیم این پروژه را ظرف 2 یا 3  ماه آینده افتتاح و نگرانی‌های مردم منطقه بابت قطعی اینترنت را برطرف کنیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران تاکید کرد: با پای کار آمدن شهرداران تمام شهرهای استان مازندران 80 درصد خانوارهای مازندران و به لحاظ آن کشور از اینترنت پر سرعت استفاده خواهند کرد.

اعزی با اشاره به اجرای طرح فیبر نوری در روستاهای استان نیز گفت: در حوزه روستایی 400 کیلومتر در فاز اول و 400 کیلومتر در فاز دوم در دست بررسی و مطالعه است.

فرماندار چالوس نیز با اشاره به اجرای این پروژه افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان انجام شده است و اجرای این پروژه ارتقادهی ظرفیت جدید اینترنتی را ایجاد می‌کند.

وی همچنین از افتتاح همزمان فرستنده‌های پرقدرت تلویزیونی با اعتبار 12 میلیارد تومان خبر داد و افزود: بحث “اچ دی” سازی شبکه‌ها که در آینده این تکنولوژی و فن‌آوری به کیفیت تصاویر شبکه‌ها در چالوس کمک می‌کند و حداکثر تا یک ماه در دستور کار صداوسیماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *