دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم آغاز طرح سراسری کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

آئین آغاز رسمی طرح کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان استانی و شهرستان و دوستداران طبیعت در کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد.

عکاس(فرشید سگار) منبع: پایگاه خبری بلاغ مازندران

آیین آغاز رسمی طرح کاشت یک میلیارد درخت بمناسبت سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی همزمان با سراسر کشور توسط اداره کل منابع طبیعی مازندران _ ساری و با حضور مسئولان استانی و شهرستان و حامیان محیط زیست و دوستداران طبیعت در کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد.

اجرای طرح مردمی کاشت درخت بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد اصل نهال در سراسر کشور، توسط اداره کل منابع طبیعی مازندران_ ساری و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، مجموعه جمعیت هلال احمر، بسیج و سپاه و  حامیان و دوستداران طبیعت در شهرستان ساری آغاز شد.

مقام معظم رهبری فرمودند که هر ایرانی سه درخت بکارد، کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود ، بنابر این اجرای این طرح مردمی یک اقدام اساسی، جهادی و بی سابقه است که  با حضور و ظرفیت مردم و دوستداران طبیعت اجرا و باعث ارتقاء امنیت زیستی کشور خواهد شد.

  • آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

همزمان با سراسر کشور اجرای طرح مردمی کاشت درخت بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد اصل نهال در سراسر کشور، توسط اداره کل منابع طبیعی مازندران_ ساری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، جمعیت هلال احمر، بسیج و سپاه و  حامیان و دوستداران طبیعت در کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری آغاز شد.

برنامه کاشت یک میلیارد اصله نهال در دولت سیزدهم برای حفاظت از خاک کشور از سال گذشته آغاز شده است و همسو با این رویکرد، استان‌های مختلف به خصوص مازندران و دیگر استان‌های شمالی باید تعهدات خود را در اجرای این طرح عملیاتی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری مازندران – ساری با اشاره به اینکه این طرح چهار ساله است و قرار است از امسال سالی ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته شود و طبق براورد هر ایرانی اگر سه نهال بکارد، این طرح محقق می‌شود اظهار کرد: کاشت یک میلیارد نهال امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۲ رسما کلید خورد، البته کاشت نهال همیشه در جریان است و این تاریخ به این دلیل انتخاب شده که کشت نهال عمدتا از اواسط پاییز اغاز می‌شود و تا اسفندماه با توجه به شرایط آب وهوایی هر منطقه می‌تواند ادامه داسته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری مازندران – ساری از تولید هفت میلیون و ۱۳۲هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان خبر داد و گفت: همزمان با شروع سراسری کاشت درخت، طبق برنامه از امروز ۱۰ هزار اصله نهال بین مردم این استان برای غرس توزیع شده است و مردم عزیز مازندران هر کسی که عرصه‌ای برای کاشت درخت دارد، می‌تواند به منابع طبیعی مراجعه کند.

سیدعلی علوی افرود: البته در این طرح درخت‌هایی که قرار است کاشته شود، فقط گونه‌های جنگلی نیست و شامل درختان میوه‌دار، فضای سبز و زراعت چوب هم می‌شود.

علوی گفت: قرار است به زودی سامانه‌ای به نام ساتک راه‌اندازی شود تا با آن به تمام مراحل کاشت و داشت نهال‌های تحویل داده شده به صورت دقیق نظارت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *