دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه مازندران در ساری

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه مازندران باحضور آیت الله “محمدی لائینی” نماینده ولی فقیه در استان و “محمدعلی نوبخت” فرماندار ساری در مدرسه علمیه امام علی علیه السلام ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس حوزه علمیه در مدرسه علمیه امام علی(ع)، با حضور حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان، نوبخت فرماندار مرکز مازندران، علما، طلاب، مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان در مدرسه علمیه امام علی (علیه‌السلام) برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) در ایام پیش رو، اظهار کرد: خدای بزرگ را شاکریم که فتنه‌ها را یکی پس از دیگری رفع کرد، همچنین اینکه توفیق سربازی در این لباس مقدس را در این حرفه و شغل به ما عنایت کرده است.

وی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید و ورود طلاب جدید، افزود: امیدواریم دریایی از علم و تقوا پیش پای سربازان و تشنگان معرفت و معنویت گسترده باشد.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به حضور بیش از ۲هزار طلبه برادر و حدود ۳ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: مدیریت این مجموعه نیاز به تجربه دارد، ما همیشه محتاج مردم هستیم اما با خودکفایی مخالف نیستیم در کنار آن اتکای ما به مردم باید همیشگی باشد و احتیاج ما به وجوهات خیّران در صیانت ما موثر است، نیازمندی ما به مردم ممکن است ما را گاهی حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با سند ۲۰۳۰ تاکید کردند که طبق این سند یعنی معلم ما در کلاس باید سرباز آمریکا باشد و کلاس را اداره کند؛ حال ما در حوزه‌های علمیه چنین سندی نداریم اما شاهد این هستیم که در طول تاریخ برخی از حوزوی‌های ما سرباز آمریکا شدند.

این مسئول همچنین یادآور شد: اینکه ما در حوزه‌های علمیه در کنار تعلیم و آموزش تهذیب را جدی بگیریم و در کنار تهذیب بصیرت را جدی بگیریم و همراهی با خیل شهدا را فراموش نکنیم برایمان اولویت دارد.

وی با اعلام اینکه بی‌تفاوتی برای حوزه‌های علمیه سمی خطرناک است، ادامه داد: البته برخی از دست‌اندازی‌های سیاسی وجود دارد ولی اصل خط انقلابی و رهبری بر بدنه عظیم ملت و مردم استوار است.

آیت الله محمدی لائینی گفت: اگر بخواهیم خروجی‌های حوزه‌های علمیه ما جیره‌خواران دشمنان نباشد باید آموزش و تهذیب را جدی بگیریم، چنانچه در سطح مرجعیت هم باید مرجعیتی همراه نظام و یار رهبر انقلاب داشته باشیم که اگر در همین زمینه‌ها کم بگذاریم و یک مسئول، مدیر یا استاد از شاخصه‌هایی که بیان شد برخوردار نباشد جایز نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار افزایش دقت ضوابط آموزشی در حوزه‌های علمیه شد و گفت: نادیده گرفتن این مسائل خیانتی به آینده طلاب است، خیلی مهم است که ما مدیریت یک حوزه را جدی بگیریم، مشاوره یک مسئله بسیار مهم است، مشاوره را جدی بگیرید که باوجود آسیب‌های روز بسیار مسئله مهمی است، شنیدن ضعف‌ها و برطرف کردن آنها هنر است، علم وسیله است نه هدف، هدف رشد است.

این مسئول با بیان اینکه الحمدلله طلاب مازندرانی‌ دچار کمترین آسیب‌ها هستند، یادآور شد: اگر این روحانیت و طلاب را نداشته باشیم گرفتار خواهیم شد و آسیب‌ها فراوان خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *