دسته‌ها
آرشیو فرهنگی مازندران

محفل “مشق مادر” در گالری سوره حوزه هنری مازندران

محفل «مشق مادر » با حضور جمعی از بانوان خوشنویس در حوزه هنری مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن،۱۵ بانوی خوشنویس برای نگارش، آیه های قرآن، اشعار و نکاتی با موضوع مقام زن، مادر و همچنین بانوی بزرگ اسلام (س) در نگارخانه سوره این مرکز گرد هم آمدند.
رییس حوزه هنری مازندران ضمن حضور در نگارخانه سوره درباره این رویداد گفت: مشق مادر به شکل همزمان در مراکز استانی حوزه هنری سراسر کشور با محوریت استان قزوین ( که به احترام بزرگانی همچون میرعماد حسنی، عمادالکتاب قزوینی و… به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران شناخته می‌شود) انجام شد و در آن بانوان خوشنویس در روز متعلق به خود، به شکل بداهه به خلق اثر پرداختند.
وی ضمن قدردانی از بانوان حاضر در برنامه ادامه داد: زنان جامعه ما ثابت کردند که در تمامی عرصه ها با حفظ اصالت، نجابت و هویت خود پیشرو و نقش آفرین هستند و در هنر نیز همچون سایر کارها در ساختار تمدنی ایران اسلامی جایگاه ارزنده ای دارند.
مهدی معصومی گرجی افزود: رویداد فرهنگی هنری مشق مادر در واقع بخشی از یک جشنواره با همین عنوان است که در استان قزوین برگزار خواهد شد و آثار تولید شده در مراکز استانی در نهایت برای شرکت در نخستین دوره جشنواره مشق مادر راهی حوزه هنری قزوین می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *