دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

قائم شهر میزبان چهاردهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران  

سیدمحمود حسینی پور، مقام عالی دولت در مازندران، در چهاردهمین سفر خود به قائم شهر در بدو ورود؛ مورد استقبال آیت الله معلمی، امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مولایی قرا، فرماندار؛ قرار گرفت.

‎عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی‌پور در جریان سفر شهرستانی به قائمشهر با حضور نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران افزود: مصوبات ستاد تسهیل باید اولویت از سوی مسوولان دستگاهای اجرایی به خصوص بانک های عامل اجرایی شود.

وی ادامه داد: بانک ها همکاری خوبی در اجرای مصوبات ستاد تسهیل مازندران دارند و مازندران با حمایت بانک ها باید از فعالیت های اقتصادی بیش از پیش حمایت کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه رشد منفی اقتصادی سال گذشته مازندران باحمایت بانک ها امسال مثبت شده است گفت: مازندران استان برخورداری است و فعالان اقتصادی برای دریافت تسهیلات بانکی نباید گردن کج کنند و همواره باید مورد احترام قرار گیرند.

حسینی پور گفت: اینکه فقط ۳۲۰ هزار میلیارد ریال در تعطیلات عید امسال در استان تراکنش بانکی صورت گرفته است، نشانه برخوردار بودن استان در سامانه بانکی است.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: مسوولان بانکی باید در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش داشته باشند.

وی با قدردانی از همکاری برخی بانک ها در اجرای مصوبات ستاد تسهیل استان بیان کرد: باید توجه داشت که این مصوبات نباید به بهانه کمبود منابع دچار خدشه شوند.

استاندار مازندران با اظهار اینکه توجه به امنیت ایمنی مهار آتش در کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی مازندران نیز ضروری است گفت: اکنون فقط ۱۶ شهرک صنعتی استان مجهز به ماشین آتش‌نشانی هستند بنابراین باید برای باقی واحد های شهرک صنعتی، تجهیزات مورد نیاز تامین شود.

وی هزینه خرید هر خودروی آتش‌نشانی پیشرفته را حدود ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: مصوبات ستاد تسهیل باید بدون فوت زمان از سوی مسوولان دستگاهای اجرایی به خصوص بانک های عامل اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه پرونده های واحد های صنعتی قائمشهر مورد رسیدگی قرار گرفت و ۲۰ مصوبه با ۱۶۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد های صنعتی قائمشهر تخصیص داده شده است.

پرداخت تسهیلات به طرح مجتمع ورزشی پردیس با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل سفر ریاست جمهوری، پرداخت ۱۵ میلیارد تومان از سوی بانک برای شهرک صنعتی رستمکلا، بهره برداری از کشتارگاه صنعتی دام و طیور، تکمیل سالن ورزشی نیمه کاره با پنج میلیارد تومان تسهیلات در روستای قراخیل و منطقه بالا تجن، پرداخت تسهیلات بانکی به شرکتی در رستمکلا با ظرفیت اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در دستور قرار گرفت.

قطعه بندی گوشت در شهرک صنعتی رستمکلا قایمشهر با حدود ۲۲ میلیارد تومان، واحد بسته بندی میوه با ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از دیگر مصوبات کارگروه بوده است.

پارک جنگلی مرداب قادیکلا قایمشهر نیاز به تسهیلات ۱۵ میلیارد تومان داشت که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، امروز یکشنبه در چهاردهمین سفر شهرستانی خود در راس هیاتی شامل معاونان استانداری، مدیران ستادی و استانی به شهرستان قائمشهر سفر کرد. استاندار مازندران و مدیران استان در این سفر از روستاهای محروم منطقه بازدید خواهند کرد.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌ کنند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود. مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.
استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار خواهد کرد. برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به قائمشهر است.
قائمشهر از حیث جغرافیایی در مرکز مازندران واقع شده و بیش از ۴۰۰هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *