دسته‌ها
آرشیو فرهنگی مازندران

عزاداری هیات جوانان حضرت موسی بن جعفر(ع) کیاسر در شب هفتم محرم

همزمان با شب هفتم ماه محرم عزاداری هیات مذهبی جوانان حضرت موسی بن جعفر(ع) کیاسر با سخنرانی آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان با حضور در هیات مذهبی جوانان موسی بن جعفر علیه السلام کیاسر گفتند:خوشحالم که در جمع شما جوانان عزیز شهر حسینی و ولایی و شهید پرور کیاسر حضور پیدا کردم
البته توصیف شما جوانان عزیز کیاسر را شنیده بودیم و امشب از نزدیک دیدیم.
وی به دو پیام اصلی قیام امام حسین اشاره کردند و گفتند:جریان کربلای امام حسین دو پیام دارد که اگر یکی از این پیام‌ها را بگیریم و دیگری را نگیریم، ناقص می‌شود، یکی از این پیام ها، پیام معنوی، عبادی، و عرفانی می‌باشد یعنی باید به نماز، روزه، نمازشب و به مناجات خدا اهمیت بدهیم این یک پیام است.
پیام دوم، پیام انقلابی حماسی می‌باشد یعنی اینکه امام حسین حاضر نشد در مقابل با ظالمان تسلیم شود قیام کرد زیر بار ظلم و ذلت نرفت هیهات من الذله سر داد که تا روز قیامت شعار همه آزاد مردان جهان شد.
حاضر شد که خونش عزتمندانه ریخته شود اما زندگی چهار روزه همراه با ذلت در برابر ظالمان را نپذیرد

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به اینکه حوزه علمیه سنگر امام زمان بوده و شما جوانان عزیز هیات با برگزاری مراسم در این مکان باعث خشنودی امام زمان شده اید.
لذا شما جوانان هم باید برای استفاده از مکان حوزه علمیه هزینه پرداخت کنید و هزینه آن معرفی سه الی چهار طلبه به حوزه های علمیه میباشد
محمدی گفت: البته شنیدیم که یکی از مداحان هیات که بسیار خوب هم ذکر مصیبت کردند از طلبه های حوزه علمیه می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *