دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

عباس آباد؛ مقصد بیست و یکمین سفر شهرستانی استاندار مازندران

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، در بیست و یکمین سفر شهرستانی خود در راس هیاتی مرکب از معاونین، مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی به عباس آباد سفر کرد.‎

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

استاندار مازندران، در این سفر با حضور در گلزار شهدای عباس آباد با آرمان های گلگون کفنان انقلاب اسلامی تجدید میثاق و به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کرد.

حسینی پور در این سفر ضمن بازدید از مجموعه دانش بنیان گلخانه کشت بافت (زرگشت)، بازدید از مجموعه دانش بنیان سپتاژ تصفیه خانه فاضلاب خانگی شهرک صنعتی سلمان (شهر)، مراسم افتتاح واحد تولیدی شیرینی لیلی شهرک صنعتی سلمان (شهر)، مراسم افتتاح واحد صنعتی ورق نورد بهرامیان، مراسم افتتاح آسایشگاه سالمندان ( گل نسا)، مراسم افتتاح درمانگاه شبانه روزی کلارآباد در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی ۴۳ روستا در کرکاس به بررسی مسائل، مشکلات و امور توسعه ای این منطقه در بخش های مختلف خواهد پرداخت و با مردم؛ دیدار چهره به چهره و گفتگو داشت.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و آنها را برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه داده تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.

استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار کرد.

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به عباس آبادبود.

در این سفر؛ 60 مدیر ارشد استانی، استاندار مازندران را همراهی کردند.

راهبرد دولت سیزدهم؛ مردمی کردن امور است

استاندار مازندران با بیان اینکه، این استان دارای ظرفیت های فراوان در زمینه های مختلف است، گفت: مهم‌ترین راهبرد برای توسعه عباس آباد استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت سیزدهم برای این توانمندی برنامه دارد و اهتمام می کند. ‎

سیدمحمود حسینی پور در ادامه سفر شهرستانی به عباس آباد در جمع روستاییان و اعضای دهیاران و شورای اسلامی روستای کرگاس در مسجد این روستا، افزود: وضعیت خوب استان حاصل ۴۵ سال تلاش دست اندرکاران در بعد انقلاب اسلامی بوده و ضروری است برای آینده استان برنامه ریزی شود.

وی اظهارداشت: تمام تلاش و راهبرد این دولت آن است که کارها مردمی سازی شود و در مدت ۲ سال گذشته مردم پای کار آمده اند و در ادامه نیز همین همراهی را داشته باشند تا گره ها باز و مشکلات برطرف شود.

استاندار مازندران گفت: انقلاب اسلامی در سایه عزم و اراده مردم روستاها شکل یافته و نکته مهم این که بیشتر شهدا از روستاها هستند و در آستانه چهل و پنجمین سالگشت پیروزی جمهوری اسلامی هستیم و همه باید برای تامین نیازها و رفع مشکلات تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر حدود ۹۸ درصد روستاها از مزیت گاز، آب، درمان، جاده سازی و ارتباطات برخوردار هستند و بسترسازی برای آگاهی بخشی افکار عمومی، تعیین سرنوشت به دست خودشان از شاخصه های انقلاب اسلامی بوده است.

حسینی پور با بیان این که، باید قدردان شهدا، امام راحل، رهبر معظم انقلاب، عاملان امنیت کشور بود، گفت: عباس آبادی ها نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند و در دوران دفاع مقدس ۱۸۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی با تاکید بر تکمیل کارهای به جای مانده در شهرستان عباس آباد، افزود: همه باید با برنامه ریزی اصولی برای رفع مشکلات هر منطقه ای در استان تلاش زیادی کنند.

وی یادآور شد: سفرهای شهرستانی مورد تاکید رئیس جمهور دولت مردمی سیزدهم است و تاکنون در این سفرهای شهرستانی در هزار و ۸۰۰ روستای مازندران با روستاییان به گفت و گو نشستیم و از مشکلات هر روستا مطلع شدیم.

مقام عالی دولت در مازندران بهترین راهکار برای توسعه عباس آباد را بهره مندی از ظرفیت های مردمی دانست و گفت: نقش این مردم در اقتصاد روستاها بسیار مهم بوده و به همین خاطر شورای عالی اقتصاد روستاها برای ۵۰۰ روستای مازندران در فهرست توانمندسازی ثبت شده است.

حسینی پور تامین آب آشامیدنی، توسعه شبکه ها، آبرسانی به نقاط روستاهای کرکاس، جیسا، دانیال، تقویت اعتبار برای بخش درمانی، تقویت نیروی انسانی و ایجاد مرکز چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی، بهسازی راه های روستایی، بهسازی راه دسترسی شهرک صنعتی، توسعه زیر ساخت این شهرک، اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای رینگ شهری و ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع خرابی های مربوط به سیل اخیر را از جمله اقدامات ۲ سال اخیر در این شهرستان برشمرد.

وی با بیان این که حدود ۹۰ درصد گل های تزیینی کشور در عباس آباد تولید می شود، اظهارداشت: این شهرستان باید به پایگاه گل و گیاه کشور تبدیل شود.

به گفته وی ظرفیت های زیادی در روستاهای این شهرستان وجود دارد که باید در برند سازی آن تلاش و معرفی بشود که شرکت کشت بافت از جمله ظرفیت های منطقه است که در بخش تولیدات گل های تزیینی فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *