دسته‌ها
آرشیو ساری گردشگری

طبیعت پاییزی دریاچه الندان در چهاردانگه شهرستان ساری

طبیعت پاییزی دریاچه الندان در چهاردانگه شهرستان ساری

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

دریاچه زیبا و بی نظیری در نزدیکی ازنی از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در منطقه جنگلی پله الندان واقع است که آب آن تنها از راه نزولات آسمانی تامین می شود و هیچ رودخانه ای به طرف آن جریان ندارد. 

از جاذبه های طبیعی مرکز استان مازندران به دریاچه الندان می توان اشاره کرد که در نزدیکی ازنی از توابع بخش چهاردانگه ساری و در منطقه جنگلی پله الندان قرار گرفته و اسم آن بر گرفته از این روستا می باشد.

روستای ازنی در 65 کیلومتری جنوب شهر ساری و 20 کیلومتری کیاسر در دهستان چهاردانگه در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در دامنه ی کوهی به نام ازنی کوه و با مختصات جغرافیایی ،53 درجه و 25 دقیقه و 2 ثانیه شرقی و 36 درجه و 14 دقیقه و 14 ثانیه شمالی و 1200 متری از سطح دریا در جاده ساری ـ سمنان (جاده کیاسر) است.

وسعت این دریاچه 17 هکتار بوده ولی در مواقعی که بارندگی زیاد است به 30 هکتار میرسد. جالب است بدانید این دریاچه در فصل زمستان محل سکونت و زندگی اردک های وحشی است و همینطور اخیراً با رها کردن ماهی در آن به کاربردهای آن افزوده شده است.

آن طرف بندان پله رودخانه جاری است که آب شرب نوشیدنی در این منطقه می باشد چرا که هیچ گونه سکونتگاه انسانی در آن وجود ندارد که منجر به آلوده شدن آب شود.درختچه های ولیک و ازگیل در نزدیکی آببندان پله در فصل پاییز پذیرای مهمانان و گردشگران می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *