دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

ششمین یادواره سردار شهید علی ییلاقی در مصلای بهشهر

ششمین یادواره سردار شهید علی ییلاقی با حضور ۸ شهید گمنام، مسؤولان استانی و شهرستانی، خانواده شهدا، مردم شهیدپرور بهشهر و سخنرانی سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

همزمان با ایام فاطمیه ششمین یادواره سردار علی ییلاقی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس با حضور  مسولان استانی و شهرستانی، فرماندهان نظامی و انتظامی  استان و شهرستان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای والامقام و قدردانی از خانواده‌های معزّز شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در مصلای آیت الله جباری(ره) بهشهر برگزار شد.

در این مراسم میهمانان ویژه ای هم حضور داشتند که ازتبار گمنامان فاطمی بودند و بسیاری از مادران و زنان و دختران بهشهری به رسم دیرینه تعداد زیادی مجمه هایی که برای مراسم‌های دامادی فرزندان‌شان درست می‌کردند برای این شهدا آماده کرده بودند و پیکر های مطهر شهدا را بدرقه کردند و چشمانی که در غم گمنامی حضرت زهرا(س) و این شهدا تَر شد.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ششمین یادواره سردار شهید علی ییلاقی اشرفی و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و آیین وداع با ۸ شهید گمنام اظهار کرد: امشب در خیمه شهدا هستیم و شهدا در قیامت شفاعت کننده ما هستند و دست‌مان را خواهند گرفت.

وی افزود: ششمین سالگرد دلاورمردی را تجلیل می کنیم که تمام وجودش صرف انقلاب و اسلام شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران یادآور شد: ملت ما راه و مسیر حق را در پیش گرفته است و در این راه حق پیروزیم و پشتوانه ما شهدای هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و ۸۰۰ شهید بهشهر افزود: سردار شهید حاج علی ییلاقی ۳۴ سال در کسوت جانبازی ۸۰ درصد لنگری برای جوانان و نسل های بعدی شدند.

تنگسیری گفت:  سردار شهید ییلاقی، فرمانده در میدان بود و مرد میدان بود که با رنج جانبازی خم به ابرو نیاورد و باید از بیابان های دوران دفاع مقدس از دلاورمردی های مرد خاکی در مرز خاکریزها بپرسیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: شهید ییلاقی فردی باهوش و با زکاوت، صبور، مهربان، ولایت‌مدار و خوش فکر در میادین جنگ کردستان و جبهه میانی و جنوب بود.

وی با بیان اینکه بصیرت سردار ییلاقی بی نظیر بود و ولایت شناسی و بصیر بودنش در وصیت نامه اش پیداست،خاطر نشان کرد: شهادت برای این شهید عزیز راهی برای عبور از این دنیای خاکی بود.

وی ادامه داد: ییلاقی فرمانده شجاع، میدانی و نترس بود و قلبش را آماج گلوله های دشمن قرار داد و با جانبازی ۸۰ درصد صبوری کرد و در میدان بود و ماند و وقف انقلابو مدافع ولایت بود.

به گفته تنگسیری، همه شهدا به ولایت و دفاع از ولایت تاکید دارند و امروز تکلیفی بر عهده داریم و حق نداریم در مقابل دشمن بترسیم و عقب نشینی کنیم بلکه باید در برابر دشمن شجاعانه قد کشید و ایستاد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار کرد: ملت ما ۴۴ سال با تحریم‌های کمرشکن‌ نترسیدند و ایستادند، چرا که اگر من رزمنده بترسم به این‌ ملت و شهدا جفا کردم.

وی خطاب به حضار افزود: امروز فرزندان شما در برابر دشمنان محکم ایستاده اند و این قدرت و اقتدار شهدای ماست.

تننگسیری گفت: ما شهید ندادیم که زورگوی زورگویان را بپذیریم، بلکه محکم ایستاده ایم‌ و باید قدر امنیت را بدانیم و بدانیم آنانی که خواهان‌حیات‌ ما نیستند، امنیت ما را بر هم‌می زند و هر کسی خیانت کند، سزایش را خواهد دید و در آخرت باید جواب ۳۰۰ هزار شهید را بدهد.

وی با بیان اینکه همه وجود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فدای این ملت، انقلاب و کشور شد، خاطرنشان کرد: شیعیان، نظام ما را مرکز اسلام و تشییع می دانند و بنا به فرموده این شهید عزیز کشور ما قرارگاه امام‌حسین(ع) و جمهوری اسلامی حرم‌ است که اگر بماند بقیه خواهد ماند و اگر از بین برود، باقی حرم ها از بین خواهند رفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران یادآور شد: از نظر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از شئون عاقبت بخیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی با رهبر معظم‌انقلاب این حکیم و سکاندار انقلاب است و در قیامت خواهید دید مهمترین محور محاسبه رابطه قلبی شما با رهبری است که مورد هدف دشمن است و می خواهد لنگر انقلاب بریده شود.

تنگسیری با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم متذکر شد: همانطور که می دانیم شهدای ما نیاز به این‌ مراسم ها و یادواره ها ندارند و جایگاه شان رفیع است و ما به این یادواره ها نیازمندیم و شهدا زنده اند و برای ما دعا می کنند.

وی گفت: افتخار می کنم‌که سرباز ملتی چون شما هستم و امیدوارم در راه سربازی شرمنده شما نباشم و امیدوارم با روی سرخ در برابر شهدا حاضر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *