دسته‌ها
آرشیو ساری

سوگواری عاشورایی “احلی من العسل” در مصلای ساری 

همزمان با سراسر کشور دهمین سوگواره احلی من العسل همزمان با روز ششم ماه محرم به یاد شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) با حضور پرشور دانش آموزان مازندرانی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرستان ساری برگزار شد.

عکاس( سید جلال شکوهی) منبع: خزرنما

این مراسم در ساری با حضور بیش از هزار دانش آموز پسر در مصلی نماز جمعه برگزار شد و دانش آموزان با سر دادن ندای لبیک یا حسین به سینه زنی و مداحی پرداختند.

حجت الاسلام ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز مازندران هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را آشنایی دانش آموزان با قیام عاشورا و الگوبرداری از زندگی شهید ۱۳ ساله دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) عنوان کرد و گفت: عسل شیرین‌ترین خلقت خداست، از عسل شیرین‌تر تنها شهادت است که حضرت قاسم به آن رسید.

کمالی سرپرست اداره آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه از دانش آموزان ۱۱ تا ۱۳ ساله برای شرکت در این مراسم دعوت شد، گفت: وقایع کربلا و آنچه در عاشورا بر امام حسین و خانواده اش گذشت، نکته‌ای است که دانش آموزان باید با آن آشنا شوند و الگو بگیرند.

عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در پاسخ گفت: مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *