دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی مازندران

سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در حسینیه عاشقان کربلای ساری

سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح باسخنرانان: حجت الاسلام طیبی فر (جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران از «کرمان») و دکتر محمدی و بامداحی حاج علی اکبری در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید مکتب حاج قاسم را در زندگی و رفتارمان و مقابله با دشمنان اسلام، آمریکا و صهیونیسم ترویج کنیم.
به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج  قاسم سلیمانی با عنوان تجدیدپیمان مردم مازندران با آرمان‌های حاج قاسم در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نمونه یک انسان بازر و کامل بوده است،گفت: دشمنان ما فکر نکنند با شهادت سردار سلیمانی ما را دچار ضعف کردند در حالی که شهادت ایشان شور استکبارستیزی را در بین مردم ما بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم دست نوازش به صورت کودکان یتیم می‌کشیدند، اظهار کرد: سردار سلیمانی در برابر خانواده‌های شهدا رئوف بود ولی برابر دشمن مقاوم بودند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه ملت ایران یکپارچه، باصلابت و با عظمت پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده‌اند و وظیفه خود را انجام می‌دهند،افزود: امروز صدای آزادیخواهی در گوشه و کنار جهان بلند شده است.

وی با بیان اینکه این سردار رشید اسلام بارها اعلام کردند که دنبال شهادت هستند، افزود: بیش از ۲۰ میلیون نفر در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم شرکت کردند و امروز حاج قاسم رمز مقاومت و ایستادگی در جهان شده است.

طیبی‌فر با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی امروز در بین دوستداران وی حاکم شده است، گفت: امروز شاهد آن هستیم که از کشورهای مختلف دنیا برای زیارت گلزار حاج قاسم به ایران می‌آیند.

وی با اعلام اینکه ولایت‌محوری و ولایت‌باوری از ویژگی‌های این شهید بوده است،خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی غیر از دفاع از هویت اسلامی اندیشه‌ای دیگر نداشت و سال‌ها در کوی و برزن دنبال شهادت بود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ملت ایران در دفاع و پشتیبانی از رهبر انقلاب کوتاهی نخواهند کرد، گفت: برخی‌ها به چند نفر اراذل و اوباش و دروغ پردازان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی سرخوش هستند و می‌توانند به درخت تنومند انقلاب اسلامی ضربه زنند.

وی افزود: امروز صدای آزادیخواهی از آفریقا،کشورهای اسلامی و سایر مناطق بلند شده است و جبهه مقاومت توانمند شده است و امروز رژیم منحوس صهیونیستی دور خود را دیوار کشیده است.

طیبی‌فر با اشاره  به اینکه جبهه مقاومت و حزب الله ایستادگی را به دنیا آموخته‌اند،گفت: شهادت سردار سلیمانی موجب عظمتی در عراق شد که در تاریخ عراق بی‌سابقه بوده و در کشور ما نیز میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع این مرد بزرگ شرکت کردند.

وی با بیان اینکه کلمه و مکتب حاج قاسم رمز مقاومت و ایستادگی در جهان شده است، اضافه کرد: این رمز هر روز گسترش می‌یابد زیرا حاج قاسم ولایتمدار و سرباز بود.

وی با بیان اینکه همانطور که حاج قاسم خطاب به ترامپ گفتند؛ ما از آنچه شما فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تریم، اظهار کرد: قاتلان حاج قاسم باید بدانند که عاقبت آنها همانند سلمان رشدی خواهد بود.

طیبی‌فر با اعلام اینکه در حوادث اخیر شاهد بودیم، کسانی که در این انقلاب به نوایی رسیدند و دور و انقلاب بودند به دلیل تبلیغات دشمن سکوت کردند یا به سمت آنها رفتند، یا دچار اشتباه شند، اضافه کرد:  این افراد باید بدانند کسانی هستند که ناله حضرت زهرا (س) را در تاریخ در آورند و به نوعی تاریخ تکرار شده است.

وی با اشاره به اینکه ما امروز حاج قاسم‌های زیادی در کشور داریم و ملتی داریم که کنار ارزش‌ها ایستاده است و ملتی که تجربه صدر اسلام را دارد، افزود: ما امروز دیده‌بانی را داریم که نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند و این ملت نیز همانند حاج قاسم با بصیرت عمل کردند و عمل خواهند کرد تا پرچم انقلاب را با ایستادگی و مقاومت به دست صاحب اصلی‌اش برساند تا صاحب اصلی‌اش حکومت اسلامی را بنا کند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید مکتب حاج قاسم را در زندگی و رفتارمان و مقابله با دشمنان اسلام، آمریکا و صهیونیسم ترویج کنیم.

در این مراسم فرمانده سپاه کربلا، فرماندار ساری و جمعی از مسؤولان استان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *