دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

سوادکوه شمالی ؛مقصد دوازدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران

«سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران به همراه جمعی از مدیران استانی جهت بازدید و حل مشکلات مردم به شهرستان سوادکوه شمالی سفر کرد.

عکاسان(احسان فضلی اصانلو) ایرنا و (سعید منصوری) آوای خزر

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، در دوازدهمین سفر شهرستانی خود در راس هیاتی شامل معاونین استانداری، ۳۰ تن از مدیران کل ستادی و اجرایی به شهرستان سوادکوه شمالی سفر کرد.

استاندار مازندران در سفر شهرستانی به سوادکوه شمالی در دیدار با اقشار مختلف مردم افزود: جریان معاند طی حدود یکسال اخیر سبب شد تا بسیاری از برنامه های شناختی و بازدید های میدانی از مشکلات و ظرفیت های شهرستانی به تاخیر بیفتد.

وی با اشاره به انجام دوازدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران به همراه مدیران کل دستگاه های اجرایی، ادامه داد: هنوز آثار تبعات تشکیل شهرستان شدن سوادکوه شمالی مشهود است، به طوری که در حوزه اجرایی کم و کاستی هایی وجود دارد و این امر سبب ناراحتی و نارضایتی مردم منطقه شده است.

استاندار مازندران با بیان این که هنوز صدای واحدی از مشارکت جدی برای حل مشکلات شهرستان سوادکوه شمالی شنیده نمی شود، بیان داشت: امروز همدلی، مشارکت و احساس مسولیت در کنار داشتن طرح و برنامه سبب توسعه منطقه می شود.

حسینی پور به موقعیت مناسب و بی نظیر طبیعی سوادکوه شمالی اشاره کرد و ادامه داد: اگر راهبرد مناسبی را برای این شهرستان طراحی کنیم، توسعه این منطقه ۲ چندان می شود.

وی به کریدور ریلی و جاده ای شهرستان سوادکوه برای استان مازندران، طبیعت بکر جنگلی برای گردشگری و زمین های کشاورزی زراعی باغی و دامپروری اشاره کرد و گفت: سوادکوه شمالی تنها شهرستانی است که تمامی آن در دل جنگل قرار گرفته است.

استاندار مازندران وجود سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی را یک ظرفیت بی نظیر توصیف کرد و گفت: هنوز برنامه چگونگی برخورداری از این ظرفیت ها وجود ندارد.

وی با بیان این که دست مردم سوادکوه شمالی در حالی از رونق اقتصادی کوتاه است، که ظرفیت های آن استفاده نمی شود، ادامه داد: تنها راه برای رونق اقتصادی، همدلی مردم و مسوولان است.

حسینی پور گفت: مردم سوادکوه شمالی از محل حضور گردشگران باید بیشترین بهره را ببرند.

وی به وجود اراده مردم و مسوولان سوادکوه برای رسیدن به رشد اقتصادی و افزایش درآمد اشاره کرد و گفت: کار جمعی و همدلی عامل رسیدن به موفقیت و توسعه است، همانطوری که جوانان «ما می توانیم» را پس از چهار دهه انقلاب در همه حوزه ها به اثبات رساندند.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌نمایند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت. استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار خواهد کرد.

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به سوادکوه شمالی است.

سوادکوه شمالی در سال ۱۳۹۲ به مرکزیت شهر شیرگاه ایجاد شد. این شهرستان از ترکیب بخش‌های نارنجستان و مرکزی است و حدود ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *