دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

سفر استاندار و هیات اقتصادی مازندران به مسکو

در ادامه سفر به روسیه؛ استاندار مازندران با استقبال جلالی؛ سفیر ایران وارد مسکو شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی پور؛ استاندار مازندران و هیات همراه پس از اتمام برنامه هایشان در ولگاگراد و آستراخان در بدو ورود به مسکو در فرودگاه این شهر مورد استقبال کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه قرار گرفتند.

استاندار مازندران طی روزهای گذشته در روسیه با استانداران ولگاگراد و آستراخان دیدار و گفتگو کرد و از برخی مراکز و طرح در این دو استان بازدید نمود.

سفر کاری استاندار به روسیه که با رویکرد عملی کردن مفاد تفاهم نامه ها و قراردادهای فی مابین صورت گرفته، در مسکو به ایستگاه آخر می رسد.

به گزارش  ایرنا، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای برقراری رابطه با کشورهای همسایه به همراه جمعی از مدیران حوزه اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی این استان به روسیه سفر کرده است که این هیات پس از حضور در استان های ولگا گراد و آستراخان، ملاقات ها و نشست هایی را با طرف روسی در مسکو دارد

یکی از دیدارهای روز جمعه استاندار مازندران با استاندار سامارا فدراسیون روسیه بود. در این دیدار طرفین راهکارهای افزایش مبادلات تجاری دوجانبه را بررسی کردند.
«کاظم جلالی»، سفیر ایران در روسیه، در آغاز مذاکرات دو هیات ضمن اشاره به توسعه روزافزون همکاری ها در بخش های مختلف بویژه اقتصادی و تجاری، دیپلماسی استانی و تبادل هیات های متقابل بین شهرها و استان‌های دو کشور را مولفه مهمی در توسعه همکاری‌ها برشمرد. وی ظرفیت دو استان را جهت همکاری‌های متقابل بالا ارزیابی کرد.

حسینی پور استاندار مازندران نیز با اشاره به پتانسیل استان در حوزه های صنعتی، کشاورزی، شیلات، لبنیات و … آمادگی مازندران را برای توسعه همه جانبه همکاری ها اعلام کرد.
«دیمیتری آزاروف» استاندار سامارا که به همراه تعدادی از مدیران استانی در حوزه های لجستیک، صنعت، تجارت، کشاورزی و گردشگری در این جلسه حضور یافت، ضمن دعوت از هیات استان مازندران جهت سفر به سامارا، آمادگی کامل خود را جهت همکاری همه جانبه به ویژه در چارچوب کریدور شمال – جنوب اعلام کرد.
۴۰ نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان مازندران نیز که در چارچوب این سفر به مسکو سفر کرده اند نیز روز پنجشنبه در «بیزینس راشا» درباره ظرفیت ها و توانمندی های این استان در شمال ایران به گفت و گو پرداختند و در جلسات جداگانه با بازرگانان، درباره افزایش مراودات تجاری با برخی فعالان بخش خصوصی روسیه تبادل نظر کردند.
سید عباس حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در حاشیه این نشست گفت: عزم و اراده جدی برای توسعه مراودات تجاری ایران و روسیه وجود دارد و استان مازندران با اشاره به همجواری با دریای خزر و امکان مراودات مستقیم دریایی با کشور روسیه در تلاش است که به صورت هدفمند برای ارتقای توسعه مناسبات دوجانبه تلاش کند.
وی ابراز امیدواری کرد که دیدارهای جداگانه بازرگانان استان مازندران با فعالان اقتصادی روس در بیزینس راشا منجر به عقد قراردادهایی در راستای افزایش صادرات این استان به روسیه شود.
دیمیتری آنتونوف معاون ارشد گروه شرکت‌های کشاورزی «ریسورس» روسیه نیز در سخنانی در این نشست که با حضور معاون بیزینس راشا برگزار شد، گفت: روسیه به بازار ایران توجه ویژه ای دارد و به دنبال توسعه دامپروری و تولید گوشت حلال با هدف عرضه به بازار ایران است.

وی اظهار داشت: صنعت دام و طیور ایران را صنعتی پیشرفته می دانیم و چشم انداز خوبی برای همکاری دوجانبه در این بخش متصور هستیم.
این فعال اقتصادی روس در ادامه فراهم شدن زنجیره کامل پشتیبانی و لجستیک حمل و نقل کالا میان ایران و روسیه را خواستار شد و گفت: با شرکت کشتیرانی خزر، مکاتباتی برای افزایش کشتی های کانتیتربر و فله بر در دریای خزر داشته ایم تا محصولات با سرعت بیشتری به بازارهای دو کشور منتقل شود.
آنتونوف اظهار داشت: بر این اعتقاد هستیم که مبادلات تجاری روسیه و ایران باید دو طرفه باشد و تجار ایرانی هم متقابلا کالاهای خود را به روسیه صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *