دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

ساعات اولیه انتخابات ۱۴۰۲ در ساری

ساروی ها همزمان با مردم سراسر کشور، از ساعات اولیه صبح امروز با حضور پای صندوق‌های رأی، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.
عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

فرآیند اخذ رأی در مازندران از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده و فضای انتخاباتی در این استان که روزها و شب‌های پرهیجانی را پشت‌سر گذاشته به نقطه اصلی، یعنی انتخاب نامزدها رسیده است. در این خبر که تا پایان فرآیند رأی‌گیری به روزرسانی می‌شود همه رخدادهای مهم انتخاباتی مرتبط با انتخابات امروز منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا، شعبه های اخذ رأی در سراسر مازندران برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فعال شدند و زنگ آغاز انتخابات در این استان به صدا در آمد تا رأی‌های ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط و همچنین مسافرانی که در این استان قصد شرکت در انتخابات دارند به صندوق‌ها انداخته شود.

برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است. همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شده است.

ساعت ۸:۰۰ | زنگ آغاز انتخابات در مازندران به صدا در آمد

فرآیند رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح با باز شدن درهای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و آغاز به کار ۶۴۱ شعبه سیار اخذ رأی آغاز شد.

برخی مردم مازندران در شهرستان‌های مختلف نخستین ساعات انتخابات را برای انداختن آراءِ خود به صندوق‌های رأی در نظر گرفتند و با حضور در شعب اخذ رأی طی ساعات اولیه رأی‌گیری، آغازی پرشور برای انتخابات ۱۱ اسفند رقم زدند. خبرنگاران ایرنا بخشی از این حضور در ساعات اولیه انتخابات را ثبت و روایت کرده‌اند.

واجدان شرایط رأی‌دهی در مازندران امروز باید از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق بیندازند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امسال ۷۴۸ نفر نام‌نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی و هیئت نظارت، شورای نگهبان صلاحیت ۴۳۷ نامزد را تایید کرد. اما با کناره‌گیری ۱۰۵ نفر در نهایت ۳۳۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

ساعت ۸:۳۴ | شهروندان تخلفات انتخاباتی را به بازرسان و هیئت بازرسی گزارش دهند

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات مازندران گفت: مردم استان در سراسر شهرستان‌ها و مناطق شهری و روستایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی به ویژه در شعب اخذ رأی موارد تخلف را به بازرسان سیار و ثابت مستقر در شهرستان‌ها اطلاع دهند یا با شماره هیئت بازرسی انتخابات تماس بگیرند.

امید محبی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۳۶۰۰ بازرس سیار و ثابت مستقر در شهرستان‌ها با ایجاد حلقه‌های ارتباطی با هیئت استانی و وزارت کشور با حضور مستمر در شعب اخذ رأی کل فرآیند برگزاری انتخابات و تخلفات احتمالی را مورد رصد قرار می‌دهند. شماره ۳۴۴۵۰۵۶۷ نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی انتخابات است.

ساعت ۹:۰۵ | دادستان مازندران: تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت که تعدادی از قضات در روز انتخابات در شهرستان و بخش های تابعه برای صدور دستورهای لازم در مورد تخلفات انتخاباتی تمامی مناطق را با قید فوریت بررسی خواهند داد.

محمد کریمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر استقرار قضات در روز انتخابات برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در هر حوزه قضایی دادسراها و دادگاه‌های شهرستان‌ها و نیز دادگاه‌های بخش‌ها یک قاضی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی حضور دارند.

وی ادامه داد:‌ این قضات از ۲۱ دادسرا، ‌ ۲۱ دادگاه در شهرستان و دادگاه‌های بخش مازندران حضور دارند که آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی داوطلبان و هواداران آن‌ها هستند و جرائم احتمالی را در همین روز به صورت ویژه رسیدگی خواهند کرد.

ساعت ۹:۱۶ | تو هم این فصل را با من بخوان

سوز زمستانی هوا در غرب مازندران پس از چند روز بارانی و برفی نتوانست مانعی برای حضور مردم غرب استان پای صندوق‌های در ساعات اولیه اخذ رأی باشد.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا در شهرستان نوشهر از حضور مردم پای صندوق‌های رأی در نخستین ساعت اخذ رأی حال و هوای ۱۱ اسفند را در این استان تشریح می‌کند.

ساعت ۹:۵۰ | ۶۰ هزار عامل اجرایی و حفاظتی در انتخابات مازندران مشارکت دارند

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت:‌ افزون بر ۶۰ هزار نفر عامل اجرایی و حفاظتی برای برگزاری انتخابات در سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در استان حضور دارند.

قاسم عزیزاده گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره به نیروسازی و تقویت سرمایه اجتماعی نظام نیز توجه ویژه‌ای شده است و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های بسیار گسترده، ممتد و فشرده‌ای در بخش‌های مختلف استان در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، پرشور و رقابتی در نظر گرفته و اجرایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *