دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

رونمایی از شبیه‌ساز ناوبری شناورهای نظامی در نوشهر

با حضور امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی راهبردی ارتش و مسئولین کامل‌ترین شبیه‌ساز ناوبری شناورهای نظامی منطقه و پیشرفته ترین شبیه ساز جامع پل فرماندهی کشتی نیروی دریایی ارتش در نوشهر رونمایی و به بهره برداری رسید.

عکاس(غلامرضا شمس ناتری) منبع: خبرگزاری فارس

 امیر سرلشکر سید رحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آیین افتتاح بزرگ‌ترین شبیه‌ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم جوانان دانشمند خودمان در شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدند کارهای بسیار بزرگی را به‌‌خصوص در عرصه نظامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات کار بزرگ شبیه‌سازها است، گفت: شبیه‌سازها با هزینه بسیار کمتر در فرصت زمان کمتر و با خطرات نزدیک به صفر می‌توانند انواع و اقسام مهارت‌ها به بهترین نحو ممکن منتقل کنند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه در بسیاری از عرصه‌ها متکی به شبیه‌سازهای خارجی بودیم، تصریح کرد: هم در تهیه، نگهداری و بروز کردن شبیه‌سازها دچار مشکل بودیم، اما با توجه به اینکه امروز فناوری دائم درحال تغییر و پیشرفت است و باید در شبیه‌سازها روز به روز این تغییرات جدید اعمال شود، این اتکای به خود و اینکه جوانان دانشمند خودمان دارند این کارها را انجام می‌دهند، یک امکان بسیار بزرگی برای کشورمان فراهم شده است.

امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از شبیه‌ساز ناوبری و فرماندهی شناورهای نظامی بودیم که قابلیت تبدیل به شناورهای غیرنظامی هم دارد و روی آن انواع ماموریت‌ها برای شناورهای نظامی و تهدیدهای احتمالی در دریا و انواع وضعیت‌های جوی پیش‌بینی شده است.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم این شبیه‌ساز کامل‌‌ترین و بهترین شبیه‌‌سازی است که در منطقه شاهد هستیم و نمونه مشابه آن را من ندیده‌ام.

فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز با اشاره به افتتاح بزرگترین شبیه‌ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی گفت: در سال ۹۵ به این فکر افتادیم تا شبیه‌ساز جامعی را تعریف کنیم که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه خودمان تولید شود،تا هیچ گونه وابستگی نداشته باشیم.

امیردریادار شهرام ایرانی اظهار کرد: به دلیل اینکه کار در دریا با توجه نوع تجهیزات، حساسیت موجود و برای صرفه‌جویی و بالا بردن مهارت کسانی که با تجهیزات کار می‌کنند، مهم است، به  همین دلیل این شبیه‌ساز جامع طراحی شده است.

وی گفت: این شبیه‌ساز قبلا با کیفیت و توانمندی پایین‌تری از کشورهای خارجی تامین می‌شد اما نه پشتیبانی خوبی داشت و نه نیازمندی آموزشی ما را تامین می‌کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: از سال ۹۵ به این فکر افتادیم تا شبیه‌ساز جامعی را تعریف کنیم که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه خودمان این اتفاق بیفتد؛ به‌گونه‌ای که هیچ گونه وابستگی نداشته باشیم.

ایرانی خاطرنشان کرد: آنچه که مدنظر ما بود، این شبیه‌ساز با رعایت استانداردهای بین‌المللی و جهانی ساخته شود که خدا را شکر بعد از سالیان متمادی شاهد افتتاح آن هستیم.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز با بیان اینکه بنا بر تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری این دانشگاه رشد چشمگیری داشته است ، اظهار کرد: در راستای عملیاتی شدن تاکیدات مقام معظم رهبری این محصول در حوزه علم و فناوری افتتاح می شود.

امیر دریادار آریا شفقت رودسری افزود: جوانان نخبه این کشور در حوزه دریا و ناوبری فارغ التحصیل این دانشگاه هستند و برگ زرینی بر افتخارات این دانشگاه و نیروی دریایی افزودند.

وی تصریح کرد: اساتید و دانشجویان این دانشگاه در مرکز رشد فناوری غرب مازندران  توانستند با استفاده از جوانان نخبه پیشرفته ترین شبیه ساز در حوزه ناوبری را به بهره برداری برسانند که بزرگترین شبیه ساز کشور و غرب آسیا است.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *