دسته‌ها
آرشیو ساری

راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم ساری در چهل و سومین جشن انقلاب

 مردم ساری با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

مردم همیشه در صحنه استان مازندران امسال حماسه جشن طلوع چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲ بهمن را با حضور پرشور و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی، به گونه‌ای متفاوت رقم زدند.

به گزارش ایرنا، امسال هم مازندرانی‌ها ۲۲ بهمن را جشن گرفتند و باز هم مردم ولایتمدار این دیار به خیابان‌ها آمدند و شعار “مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا” خود را سردادند ، اما این جشن در سال جاری همانند سال پیش، تفاوتی فاحش با سنوات گذشته داشت و شعار دادن‌ها و حماسه حضور رنگ و بویی دیگر گرفت چرا که برگزاری راهپیمایی امسال متاثر از کرونا شکل و شمایل دیگری به خود گرفت و مردم و مسوولان نیز برگزاری این جشن را با توجه به شرایط کنونی جامعه برگزار کردند.

امسال در ۱۴ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران شامل نکا، رامسر، آمل، جویبار، سوادکوه، گلوگاه، بهشهر، محمودآباد، نوشهر، فریدونکنار، چالوس، کلاردشت، عباس آباد و تنکابن که طبق اعلام وزارت بهداشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، از حضور پیاده شرکت کنندگان در جشن انقلاب در خیابان‌ها خبری نبود اما مردم این مناطق از استان با اجرای رژه خودرویی و موتوری در خیابان‌های اصلی شهر، یوم الله ۲۲ بهمن را گرامی داشتند.

اما در بابل، بابلسر، ساری، قائمشهر و نور که رنگ کرونایی این شهرستان نارنجی است و همچنین شهرستان‌های سوادکوه شمالی، سیمرغ و میاندرود که در وضعیت زرد قرار دارند حضور پرشور مردم در یوم الله ۲۲ بهمن به صورت راهپیمایی بود و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شرکت کنندگان در این این آیین ملی اهمیت توامان برگزاری جشن پیروزی انقلاب و جلوگیری از سرایت ویروس کرونا را برای همگان عیان کرد.

در آیین یوم الله ۲۲ بهمن امسال که به صورت رژه خودرویی و موتوری و همچنین راهپیمایی طبق رنگ بندی‌های کرونایی در استان زیر بارش باران در استان برگزار شد، حضور اقشار مختلف مردم اعم از روحانیون، مسوولان نظامی، اجرایی و انتظامی، جوانان، میانسالان و حتی سالخوردگان بسیار برجسته بود که برای حمایت چندین باره از نظام جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل به صحنه آمدند.

دوشعاری که همچون سال‌های گذشته و بیش از پیش در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران شنیده شد شعار “مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل” بود که نشان دهنده دشمنی دیرینه آمریکا و اسراییل با نظام و مردم جمهوری اسلامی ایران است.

آیین جشن انقلاب اسلامی و یوم الله ۲۲ بهمن راس ساعت ۱۰ صبح امروز در شهرستان‌های استان آغاز شد و در ساری مرکز مازندران جمعیتی پرشور از میدان شهید قاسمی تا میدان شهدا در محل مصلی امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.

اوج جمعیت را در ساری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده راهپیمایی کنندگان از ماسک می‌شد در میدان شهید قاسمی مشاهده کرد ؛ جایی که مردم گروه گروه خود را به این مکان رسانده بودند و با در دست داشتن تصاویری و عکس‌هایی از امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و پرچم‌ جمهوری اسلامی ایران، سرود پیروزی سر می‌دادند.  

همچنین پلاکارد نوشته‌هایی نیز با مضامین ” لبیک یا خامنه‌ای، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی ما انفجار نور بود، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل” در دست راهپیمایان به وفور مشاهده می‌شد.  

اجرای سرود توسط گروه‌های دانش آموزی با لباس‌های متحد الشکل، از دیگر برنامه‌های جالب توجه مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در ساری بود که حال و هوای خاصی به این مراسم بخشید.  

حضور جامعه ورزشی مازندران با لباس‌های ورزشی نیز از دیگر نکات جالب توجه راهپیمایی امروز بود که زینت خاصی به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در ساری داد.

به آتش کشیدن آدمک‌های رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به همراه پرچم کشور آمریکا و نشان رژیم جعلی صهیونیستی، بخش دیگری از مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در ساری بود که با استقبال مردم مواجه و در زمان آتش گرفتن آنها، فریاد الله اکبر جمعیت حاضر، فضا را پر کرد.

در پایان این آیین راهپیمایی باشکوه، قطعنامه استکبارستیزی مردم مازندران قرائت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *