دسته‌ها
آرشیو ساری

راهپیمایی مردم ساری علیه آشوب و حمایت از پلیس

مردم ولایتمدار شهر ساری در اعتراض و محکومیت حرکات هنجارشکنانه اغتشاشگران و توهین آنها به مقدسات و در حمایت از عملکرد پلیس پس از اقامه نماز در مرکز استان مازندران راهپیمایی کردند.

عکاس(محسن هدایتی بنیاد آباد) منبع: خزرنما

مردم ساری پس از اقامه نماز عبادی – سیاسی جمعه با برگزاری راهپیمایی خودجوش، اقدامات آشوبگران و حرکات هنجارشکن اخیر از جمله هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن مجید و پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

در این راهپیمایی اعتراضی”آیت الله محمدی لائینی” نماینده ولی فقیه در استان مازندران ،”سید محمود حسینی پور” استاندار ،”سردار ملکی” مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، “نوبخت” فرماندار مرکز استان و” طالبی” شهردار ساری و دیگر مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، تجمع صدها هزار نفری مردم مازندران به خصوص در شهرهای بزرگ همچون ساری، بابل، آمل ، قائمشهر و همچنین شهرهای غربی و شرقی استان با هدف تجدید وحدت و استحکام میثاق با آرمان ها نظام اسلامی و ولایت فقیه برگزار شد. 

مردم مازندران با شعارهای “مرگ بر آمریکا، هیهات منه ظله و یا زینب(س)” پس از اقامه نماز عبادی-سیاسی جمعه به خیابان ها آمدند تا مشت محکمی بر دهان اغتشاشگران زده و به آنها یادآوری کنند که ملت ایران خشونت، اهانت و برهم زدن امنیت و زندگی مردم را نمی پذیرد و این رفتارها در قاموس ملت ایران جایی ندارد.

همچنین مردم شهر ساری با شعارهای “نیروی انتظامی حمایتت می کنیم”، “ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند” و “مرگ بر مزدور فتنه گر” حمایت خود را از نیروهای نظم و امنیت و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند. 

راهپیمایی امروز با حضور استاندار مازندران، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همراه بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین با صدور قطعنامه‌ای، اقدامات آشوبگران و حرکات هنجارشکن اخیر از جمله هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن مجید و پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

راهپیمایان در این قطعنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، جانبازان غیور، آزادگان سرافراز و رزمندگان عزیز جبهه های نبرد حق علیه باطل در هشت سال جنگ تحمیلی، اعلام کردند که آمده ایم تا با اجتماع باشکوه ، وحدت بخش و دشمن شکن خود،  ضمن تجدید میثاق با آرمان های امامین انقلاب و شهدای والامقام ، نفرت و انزجار و خشم انقلابی خود را از این گونه جنایت ها و خباثت های سران فتنه و عوامل مزدور و سرسپردۀ داخلی اشان فریاد کرده  و با  فریادهای کوبندۀ  شعار « الله اکبر ـ خامنه ای رهبر »، مطالبات و مواضع رسمی خود را اعلام  کنیم.

در بخشی دیگری از این قطعنامه بیان شده است: جنایت و خباثت عده ای معدود از عناصر خودفروخته و فریب خورده و مزدوران سرسپرده در اهانت بی شرمانه به ساحت قدسی و آتش زدن کتاب رحمت و حِکمت ، قرآن مجید واهانت وقیحانه به مقدسات و ارزش های دینی و اعتقادات عمومی و به آتش کشیدن تعدادی از مساجد و هتک حرمت حجاب و عفاف بانوان محترمه را کاملاً مردود و شدیداً محکوم می کنیم.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در ادامه این قطعنامه اعلام کردند: ما حاضران در این تجمع  ؛ مراتب حمایت قاطع خود را از حافظان جان و مال وامنیت ، نیروی محترم انتظامی که مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است و سایر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اعلام داشته و یاد و خاطره شهدای گرانقدر نیروی انتظامی را که با تقدیم شهدای عزیز حافظ امنیت کشور هستند گرامی می داریم و از این جان برکفان می خواهیم تا با قوت و قدرت به وظایف قانونی خود عمل کرده و خواب راحت را از برهم زنندگان  آرامش عمومی و امنیت کشور سلب نمایند.
در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: ما تظاهر کنندگان از قوه قضاییه می خواهیم در اولین فرصت ممکن در اقدامی سریع و انقلابی به جرائم اغتشاشگران و آشوبگران رسیدگی و با مجرمان این حوادث اخیر برخورد قاطع قانونی نموده و نتایج رسیدگی های خود را در اسرع وقت به اطلاع افکارعمومی برسانند.

راهپیمایان همچنین در این قطعنامه از همگان به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز و آگاه و فهیم ایران اسلامی خواستند در این فتنه ، همچون گذشته با شناخت حق وملاک های آن ودریافت روایت های صحیح و معتبر از رسانه های رسمی کشور ،  با بصیرت و حفظ هوشیاری خود، دشمنان را در نیل به اهداف پلید خود ناکام بگذارند و همچنین به معاندان و نفوذی ها و عوامل وابستۀ آنان اعلام داشته که اگر چه ملت ایران از بعضی عملکردها گله مند است، اما هرگزحرکات شوم و ضد اسلامی و ضد انقلابی شما را تحمل نخواهد کرد و اگر دست از رفتارهای ننگین خود برندارید ، یقیناً همانند فتنه های گذشته ، درسی فراموش نشدنی و ضرب شستِ سختی از ملت شجاع  و غیور ایران اسلامی دریافت خواهید کرد.

در بخش دیگری از این قطعنامه بیان شده است: سردار دل ها حاج قاسم عزیز فرمود کل جمهوری اسلامی حرم است؛  امروز دشمنان با کمال وقاحت و بی شرمی به بهانه یک حادثه ، به تمامی مقدسات دینی و انسانی جسارت کردند، به چادر زنان پاکدامن تعرض ، به تمثال مبارک شهدا، پرچم جمهوری اسلامی که به فرمایش رهبری معظم پرچم انبیا و ائمه است اهانت کردند؛ مجموعه حوادث این روزها نشان داد فوت یک خانم تنها بهانه است، اصل نظام و دین نشانه است و حکایت از آن دارد که  به فرموده مصحف شریف، «دشمنان از شما راضی نخواهند شد مگر آنکه از راه و رسم آنان پیروی کنید.»

حاضران در این راهپیمایی در قطعنامه پایانی ضمن توصیه به فریب خوردگان که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته اند، اعلام کردند به سرعت صف خود را از عناصر معاند، سرسپرده، مزدور و مرتبط با سفارتخانه ها و سازمان های جاسوسی کشورهای بیگانه جداکرده و از مسئولان کشور خواستند عناصر اصلی این رفتارهای شنیع را به سزای اعمال ننگین خود برسانند.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: در این حادثه دردناک جسارتی بزرگ صورت گرفت و آن ظلم نابخشودنی به قرآن کریم است که عده ای مزدور در فضای یله و رهای مجازی به قرآن جسارت کردند، بر لزوم اقدام عاجل مسئولان در سالم سازی فضای رها و مسموم مجازی، این اقدام سخیف و زشت را به شدت محکوم نموده و با عذر خواهی از محضر خداوند متعال عرض می کنیم آنها فکر می کنند با آتش زدن قرآن می توانند نور آن را خاموش سازند ولی همانگونه که ابوسفیان ها و ابوجهل ها نتوانستند از نورانیت قرآن بکاهند، این تفاله های استکبار نیز به حکم آیۀ « یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ » نخواهند توانست ذره ای از عظمت قرآن کم کنند.

راهپیمایی کنندگان همچنین اعلام کردند تا جان در بدن داریم از قرآن و اهل بیت «علیهم السلام» و ولایت جدا نخواهیم شد و همچنان ادامه دهندۀ راه نورانی شهدا و امام شهدا  بوده و دشمنان را در رسیدن به اهداف پست و پلید خود ناکام خواهیم گذاشت.

شهروندان غرب مازندران اقدام آشوبگران را محکوم کردند
همچنین راهپیمایی اقشار مردم شهرستان های غرب مازندران هم بعد از اقامه نماز جمعه امروز در خیابان های اصلی و مرکزی این مناطق در اعتراض به آشوب های اخیر برگزار شد.
آنان با سردادن شعارهایی نظیر ” نیروی انتظامی، تشکر تشکر، مرگ بر منافق، ای رهبر آزاده مازندران آماده آماده، فراجا حمایت حمایت، ای آمریکا حیا کن نفوذی را رها کن، فتنه گر بی حیا ننگت ننگت باد و جمهوری اسلامی همیشه پاینده است و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فتنه گر” اقدام  اغتشاشگران در تخریب اموال عمومی و اختلال در امنیت مردم را محکوم کردند.
این نمازگزاران ضمن محکوم کردن اقدام آشوبگران و اعلام حمایت همه جانبه در دفاع از کیان ایران اسلامی گفتند: هر گونه توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی همچون گذشته نقش بر آب می شود و در این منطقه اجازه عرض اندام به آشوبگران را نخواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *