دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

رامسر؛ میزبان سیزدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران

در سیزدهمین سفرشهرستانی سید محمود حسینی پور استاندار مازندران هه همراه جمعی از مدیران استانی جهت بازدید و حل مشکلات مردم به رامسر سفر کرد.

عکاس(احسان فضلی اصانلو) منبع: خبرگزاری ایرنا

سید محمود حسینی پور در سیزدهمین سفر شهرستانی در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر افزود : این شهرستان غرب مازندران در حوزه کشاورزی و صنعتی رشدی نکرده در بخش گردشگری توسعه نیافته است برای رفع این موارد در درجه نخست همه مسوولان منطقه باید پای کار بیاید.

وی اظهاردداشت: برآیندها نشان می دهد که مزیت های رامسر متاسفانه نهفته باقی مانده است و باید ظرفیت های این منطقه به صد در صد برخوردار کنیم، هر شهرستان استان سفر داشتیم آن شهرستان با همت مسوولان محلی دچار تحول شده است.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: شاید عده ای از مردم پرسش کنند که این مسوولان آمدند چه نتیجه ای برای شهرستان داشته، ما مسوولان با امکانات موجود باید شهرستان ها را توانمند کنیم.

استاندار مازندران با بیان این که برازنده رامسر نیست که آمار طلاق افزایش یابد و نرخ رشد جمعیت آن پایین باشد، گفت : باید تدابیری اتخاذ کرد این مشکلات برطرف شود و بتوان این منطقه غربی استان را بیش از پیش برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی مهیا شود.

لزوم شکوفایی ظرفیت های رامسر

حسینی پور تصریح کرد: برخی نقاط روستایی رامسر باید در فهرست طرح توانمند سازی روستاهای در استان قرار گیرد وتدابیری اتخاذ شود تا دیگر ظرفیت های این شهرشتان شکوفا بشود.

وی به سرمایه ۴۰ میلیون دلاری یک سرمایه گذاری عربی در بخش گردشگری سلامت رامسر اشاره و اضافه کرد : با ادامه همین سیاست گذاری در ابعاد مختلف در بخش دریا و دیگر بخش های رامسر شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و این سرمایه گذار وعده داده که روزی فرا رسد تعداد پنج فروند هواپیمای حامل گردشگر در رامسر به زمین بنشیند.

سیزدهمین سفر شهرستانی ۲۴ مصوبه داشت

مقام عالی دولت در استان مازندران ادامه داد : سیزدهمین سفر برای شهرستان رامسر حدود ۲۴ مصوبه داشته و البته ممکن است این تعداد مصوبات در روزهای آینده افزایش یابد و نسخه ای از آن در اختیار فرماندار، امام جمعه و نماینده مجلس قرار می گیرد تا نظارت بیشتری شود.

به گفته وی این سفرهای شهرستانی ستاد ویژه دارد و مصوبه ها برای اجرا مورد پیگیری قرار می گیرد و از هم اکنون شروع عملیات این مصوبات و بازرس ویژه استانداری همه آن ها را پیگیری می کند.

بخش خصوصی باید پای بیاید

حسینی پور تاکید کرد : برای تحقق موارد یادشده پای کار آوردن بخش خصوصی و مولدسازی است و املاک مازاد دولتی باید شناسایی و تعیین تکلیف شود.

استاندار مازندران همچنین در جلسه بررسی توسعه گردشگری رامسر در هتل قدیم این شهرستان افزود : بخش خصوصی باید پای کار بیاید از حالت سنتی باید خارج شد و
طرفیت های گردشگری در رامسر سنجش شود.
وی تصریح کرد : اداره کل گردشگری استان باید برای شکوفایی ظرفیت های بخش گردشگری این شهرستان غرب مازندران پای کار بیاید و در رامسر خیمه بزند نه آنکه در مرکز استان بنشیند.
حسینی پونوری با بیان این که متاسفانه بخشی از فعالان گردشگری به خارج از استان رفته اند و گلایه زیادی دارند، افزود : اگر دیده می شود در نقطه ای از کشور صنعت گردشگری رشد کرده بدانید متولیان گردشگری به خوبی درخشیده اند.
وی بر لزوم داشتن برنامه و راهبردی در باره صنعت گردشگری رامسر تاکید و اضافه کرد : در این بخش نباید هر کسی به دلخواه خود جزیره ای فعالیت داشته باشد باید با ارائه راهبرد و برنامه ریزی هدفمند برای رونق صنعت گردشگری گام های اساسی برداشته تا روزی به انتقادهای این بخش پایان دهیم.

لزوم تهیه سند آمایش گردشگری

استاندار مازندران اظهارداشت : در زمان حاضر اتفاقات مهمی در زیر ساخت های مازندران در حال رخ دادن است اما نیازمند بهره گیری از تجربه های فعالان گردشگری هستیم.
وی تاکید کرد : نباید به سادگی از پرواز بین المللی عمان به رامسر گذشت، باید همه کمک کنند به مدت سه ماه سند آمایش گردشگری این شهرستان تهیه شود در این سند همه صاحب نظران و نخبگان همکاری کنند تا بدانیم جایگاه گردشگری در رامسر در چه رتبه ای است و افق دید مان برای آینده چیست.
به گفته وی نباید هیچگونه موانع و مشکلات بر سر راه فعالان گردشگری ایجاد شود و بخش خصوصی هم در حوزه گردشگری راه خودش را پیدا می کند این تاکید رئیس جمهور است.

کارگروه حرفه ای ایجاد شود

حسینی پور بر ضرورت فعال شدن گردشگری دریایی تاکید کرد و افزود : البته اقداماتی مانند راه اندازی هفت جزیره گردشگری در رامسر و در دیگر نقاط مازندران در حال شکل گیری است.
مقام عالی دولت در مازندران معتقد است کارگروه حرفه ای در رامسر شکل گیرد تا بتواند متناسب با آن فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم شود چرا که
در حوزه گردشگری سرمایه گذار زیاد داریم منتهی راهبری خوبی در این بخش نداریم.
وی افزود : امیدوارم در آینده سفری با موضوع گردشگری به روسیه خواهیم داشت و سکاندار مطالبه گری در حوزه گردشگری فرماندار است و او باید پیگیری راه اندازی دفتر گردشگری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *