دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دیدار مدیران حوزه راه و شهرسازی مازندران با آیت الله لائینی

دیدار مدیران حوزه راه و شهرسازی مازندران با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل و اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اظهار داشت: برای استانی مثل مازندران با چالش‌های موجود و ویژگی‌ها باید سیاستی کلی و کشوری در نظر گرفته شود.

وی افزود: ساخت مسکن، جاده، ریل و… باید ضابطه‌مند و تصمیمات‌مان بر اساس یک طرح و نقشه راه برای ۳۰ سال آینده استان باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی تاکید کرد: در رابطه با مسکن به‌جای اینکه بگوییم می‌خواهیم چهار میلیون مسکن در کشور و ۱۵۰ هزار مسکن در استان بسازیم، اولا بدانیم که آیا این تعداد متقاضی وجود دارد؛ باید ضابطه مشخص شود تا واجدین شرایط و متاهلین صاحبخانه شوند؛ تعدادشان طبق آمار مشخص است، اگر آمار بیش از این باشد، یعنی شیپور را از سمت گشاد آن گرفته‌اید.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسئله دیگر مسکن روستایی است؛ برخی‌ها خوش‌نشینی ماهی و سالی یکی دو روزی هستند، اما نوع بعدی آن افراد بومی روستایی‌اند که می‌خواهند برای زندگی در روستا مسکن بسازند. ساخت مسکن برای تفریح در اولویت‌های بعدی است و توجه به روستائیان که مقیم هستند، ضرورت دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مسئله دیگر پیوست‌های فرهنگی مسکن‌سازی است، عنوان کرد: در برخی مناطق مسجد نساختند، و برای مسائل مهم فرهنگی کاری انجام نشد؛ ما انسان هستیم، من با مسکن‌سازی‌های انبوه و ساخت شهرک خیلی شاید موافق نباشم و به‌جای آن‌ها شهرک‌هایی با واحد‌های قابل کنترل بسازیم، بهتر است.

این مسئول مشوق‌های فرزندآوری را اقدامی خوب برشمرد و سپس با اشاره به وضعیت جاده‌های استان گفت: جاده‌های مناسبی نداریم و چاله‌های زیادی وجود دارد؛ لذا تمام جاده‌های استان باید روکش آسفالت شود و ترمیم جاده‌ها ضرورت دارد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی مازندران، تاکید کرد: هشدار‌هایی همچون احیای آب‌بندان‌ها، کنترل و مهار نزولات آسمانی و… را باید جدی بگیریم. مسئولان نباید بگذارند که تنش ایجاد شود، نباید به بهانه توسعه، محیط زیست را نادیده بگیریم و برعکس؛ مثلا در حوزه صنعت، محیط زیست ممانعت می‌کند. باید نگاه واحدی ایجاد شود که نیاز به اختیارات استانی دارد، استاندار باید در حد یک رئیس جمهور نهاد‌ها را هماهنگ کرده و به ضوابط رسیدگی کند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان گفت: در هر حال آینده اقلیمی مازندران، جنگل‌های هیرکانی بسیار مهم است. چنانچه فرهنگ مازندران، دیار علویان، آداب و رسوم برای ما بسیار مهم است، برای بافت‌های روستایی تغییری در بافت‌ها ایجاد کنید تا هم مشکل روستاییانی که زمین خارج از بافت دارند، برطرف و هم از سوءاستفاده غیرروستایی‌ها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *