دسته‌ها
آرشیو خبری ساری

دیدار شهردار و اعضای شورای شهر ساری با آیت الله محمدی لائینی

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساری با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری دیدار کردند.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در این دیدار وفاق و همدلی را مهم‌ترین اصل در توسعه شهر دانست و گفت: انتظار داریم شهردار جدید، جوان و با انگیزه بتواند با تدبیر خودش و حمایت و پشتیبانی شورا معضلات شهر را حل کند تا در دو سال باقیمانده شاهد موفقیت‌های چشمگیر باشیم.

وی افزود: در حمایت از شورا و شهرداری و برون رفت معضلات شهر ساری جلسه‌ای تشکیل و بنا شد هر ماه یک بار این جلسه برگزار و مشکلات شهری رصد و پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در این جلسه هشت پروژه مهم‌در دستور کار قرار گرفت که ۵ پروژه ملی است که باید بر اساس اولویت بندی در دست اقدام قرار گیرد حتی اگر دو پروژه نیز به سرانجام برسد خرسندی شهروندان را به همراه دارد.

وی افزود: متاسفانه دو سال از عمر شورا صرف عزل و نصب‌ها شد و اما اینبار ۹ رای قاطع به شهردار ساری نشان از اقدامات خوب تیم مدیریت شهری در آینده دارد.

وی خواستار اعتماد اعضای شورای شهر ساری به شهردار جدید شد و تاکید کرد: باید دست شهردار جدید در عزل و نصب‌ها باز باشد تا خواسته‌های اعضای شورا را به پیش ببرد.

آیت‌الله لائینی افزود: از نظر رفتار و تصمیم‌گیری‌هاب کلان فرهنگی دو سال است که یک قرارگاه فرهنگی تشکیل شد. اعضای شورا طرح خود را ارائه دهند.

وی افزود: در بحث جشن‌های صدسالگی شهرداری دیگر شهرستان‌ها را الگو قرار داده و ضعف و قدرت‌ها را به نقد بکشد و الگویی سالم را در اختیار قرارگاه فرهنگی قرار دهد، البته کار نباید در صحنه اول از دست شمار برود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: اگر در گذشته ضعف و خطایی بود دیگر پذیرفته نیست، شهردار با رأی همه شما انتخاب شده و همه چیز آماده است تا شهر ساری رشد کند.

آیت‌الله لائینی افزود: تحمیل نکردن نیروی انسانی به بدنه شهرداری از سوی شورای ششم شهر نشان‌دهنده این است که این اعضا مسئله شهر را به مسایل شخصی ترجیح می‌دهند.

وی توسعه مرکز استان را مهم دانست و از تیم مدیریت شهری خواست تا در رشد و توسعه ساری از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و تلاش کنند تا مرکز استان الگوی دیگر شهرها باشد.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر در این دیدار به اهم فعالیت‌های شورای ششم اشاره کرد و پیگیری تکمیل نیروگاه زباله‌سوز مهم‌ترین اولویت‌های شورا و شهرداری برشمرد و گفت: ماهانه بیش از ۶ میلیارد تومان جهت حمل زباله برای شهرداری هزینه می‌شود.

وی افزود: شهرداری ساری تمام‌ تلاش خود را برای تکمیل این پروژه مهم زیست محیطی در مرکز استان به کار رفته است اما برخی فرآیند به واسطه ملی بودن این پروژه مستلزم پیگیری استاندار مازندران است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری به تحلیل و معرفی شهردار ساری در روزهای پیشین اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با وفاق و همدلی بین شورا و شهرداری در خدمت رسانی به مردم گام‌های موثر برداریم.

شعبانی گفت: با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر بودجه امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است. محمد حسین قبادی شهردار ساری در ادامه این دیدار به وفاق و همدلی شورا و شهرداری در جهت خدمت رسانی بهینه تر به شهروندان اشاره کرد و گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان‌حقوق، مزایا و بخشی از سنوات در روزهای پایانی سال به کارکنان شهرداری پرداخت شد.

وی به بدهی ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری بابت حمل زباله به آق قلا اشاره کرد و در همین بازده زمانی بخشی از این بدهی پرداخت و مابقی نیز طی ماه آینده پرداخت می‌شود

وی افزود: انتخاب شهردار را با رأی قاطع هر ۹ عضو انجام دادیم و تمام تلاشمان را برای کمک به ایشان انجام می‌دهیم و با توجه به وجود بیش از ۵ هزار نیرو در شهرداری بیش از ۸۵ درصد درآمد برای پرداخت حقوق صرف می‌شود.

شهردار ساری به مشکلات تامین اجتماعی پرداخت و گفت: ۲۵ میلیارد چک برگشتی در فاصله دوماهه پرداخت و مشکل تامین اجتماعی تا فرودین امسال مرتفع شد.

قبادی یادآور شد: در نشستی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران و شهرداری ساری برگزار شد مقرر شد با حضور کارشناسان خبره بدهی‌های شهرداری مورد بررسی مجدد قرار گرفته و عدد واقعی اعلام شود.

شهردار ساری تعریض و اصلاح معبر بلوار داراب، اصلاح روشنایی، ترمیم آسفالت و توسعه فضای سبز را از دیگر اقدامات شهرداری در همین بازده زمانی عنوان کرد و افزود: ادامه پروژه فاز سه پروژه ابن شهر آشوب نیز در حال پیگیری است.

قبادی اقدامات عمرانی مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه هشت پروژه اولویت دار در دستور کار شهرداری قرار گرفته است این پروژه‌ها را شامل نیروگاه زباله‌سوز، نارنجستان، فاز ۴ ابن شهر آشوب، پارک صفر آباد، پارک جنگلی سه کوه تپه را از جمله این پروژه‌ها برشمرد. 

وی نیروگاه زباله‌سوز را از جمله پروژه‌های مهم عنوان کرد و‌ افزود: هم اکنون این پروژه در بخش ابنیه ۹۳ درصد و در تجهیزات ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به عنوان مهم‌ترین پروژه زیست محیطی در مرکز استان باید هر چه زودتر به سرانجام برسد.

شهردار مرکز استان گفت: تلاش داریم‌ با همکاری و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر ضمن خدمت رسانی به شهروندان در توسعه و عمران شهری گام‌های خوبی برداریم.

سید حسین یوسفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به محدودیت هایی که در برپایی  همایش ها و برنامه‌ های فرهنگی در سطح شهر وجود دارد پیشنهاد کرد جشن ۱۰۰ سالگی شهرداری ساری در ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ تیر ماه در دهه امامت و ولایت در چهار چوب مشخص با محورهای زیر برگزار شود ؛

۱.برپایی غرفه هایی که نشان دهنده عملکرد شهرداری ساری است

۲.برگزاری یک روزه حضور چهره های شاخص علمی ،روحانیت، علما و خانواده معظم شهدا

۳. این جشن به شکلی برگزار شود که همه مردم در هر سطح و رده ای که هستند درگیر این جشن شوند.

سید ذوالفقاز شریفی گفت: این دوره بهترین دوره شورا از منظر اخلاقی است. مهمترین دلیل آن این است که حتی یک نیرو در زمان ما وارد مجموعه شهرداری نشد که بی سابقه است.

وی خواستار ارتباط بیشتر برای رسیدگی به مشکلات مردم شد .

علی عاشقان گفت :  با توجه به بدهی های گذشته حساب های شهرداری بعضا بسته می شود خواهش ما این است که به حل این موضوع کمک فرمایید.

وی افزود: در بحث هایی مانند عفاف و حجاب و همچنین جمعیت جوان باید اقدامات محکم‌تری صورت پذیرد.

سید حسن احمدی گفت: برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی لازم است .

وی افزود: در اموری همچون دریافت تسهیلات و همچنین دعوت از سرمایه گذار و از همه مهمتر بحث مسدود شدن حساب شهرداری که باعث مشکلا فروان شده به حمایت حضرتعالی نیاز داریم.

سبحان بخشی گفت: در دوسال گذشته شورا بیشتر درگیر استیضاح و انتخاب شهردار بود اما مردم با توجه به پرداخت عوارض از شهرداری توقعاتی دارند که حداقل آن اجرای چند پروژه هست.

وی افزود: با انجام حتی یک پروژه مردم دید بهتری خواهند داشت و این کار با کمک شما بهتر انجام خواهد شد.

سید رحمان میرشجاعی گفت: تقاضا دارم در بحث عفاف و حجاب محوریت را شما در دست بگیرید و برای ارگانها برنامه ترسیم شود.

وی افزود: ما در شهرداری همچنان مشغول روزمرگی هستیم. روزی شهرداری درست عمل کرده است که برای افتتاح پروژه ای  آماده باشیم و این امر با کمک حضرتعالی و استاندار محترم قطعا سریع تر انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *