دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

دیدار جمعی از بازاریان و اصناف ساری با نماینده ولی فقیه در مازندران

دیدار جمعی از بازاریان و اصناف ساری با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران وعده برگزاری جلسه هم‌اندیشی پیرو مسئله وقف بازار ساری را داد و گفت: اگر وقف در میان اموال شما حق و حقوق دارد باید بپردازید، ولی اگر شما از وقف حق و حقوق دارید باید به شما پرداخت شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه با جمعی از بازاریان و اصناف ساری، اظهار کرد: بشر نیاز به معاش (زندگی دنیایی) و معاد (زندگی ابدی) دارد، انسان نیاز به عقل معاش و عقل معاد دارد.

وی افزود: معاش انسان از نظر دین هم باید بچرخد و هم بصرفد، این را شرع و وجدان می‌گوید، فعالان اقتصادی و به‌ویژه تجاری از بهترین انسان‌ها و خدمت‌گزاران هستند که می‌خواهند چرخ معاش جامعه بچرخد و بصرفد.

آیت الله محمدی لائینی با اعلام اینکه خداوند فرمودند که ۹جز از ۱۰جز عبادت کاسبی حلال است، خاطرنشان کرد: جامعه اصناف سابقه دیرینه و پرافتخاری دارند، همچنین در اسلام به کفاف و عفاف سفارش شده است، درآمد و مخارج جامعه بازاریان نیز هم‌خوانی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین تصریح کرد: قرآن مجید در آیه ۲۹ سوره نسا یک اصل کلی را بیان کرده که هیچگاه از بین خودتان اموال را در جهت حرام مبادله نکنید، دو طرف معامله باید بُرد باشد، نه اینکه یک طرف ببرد دیگری ببازد یا هر دو ببازند.

این مسئول اضافه کرد: پیرو مسئله وقف نیاز است مشکلات بازاریان و اصناف فهیم شهر ساری برگزار شود، کمک‌های مومنانه شما بازاریان فراموش شدنی نیست، ما با یک جامعه فرهیخته بازاری دیندار روبرو هستیم.

وی وعده برگزاری جلسه هم‌اندیشی با مسئولان استانی برای حل مسئله وقف بازار ساری را داد و گفت: خداوند فرمودند به اموال یتیم، وقفی و میت نزدیک نشوید، اگر وقف در میان اموال شما حق و حقوق دارد باید بگوئید گردنتان از مو باریک‌تر است ولی اگر شما از وقف حق و حقوق دارید باید به شما پرداخت و حد و حدود رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *