دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

دیدارهای نوروزی مدیران و مسئولان با نماینده ولی فقیه در استان مازندران

همزمان با نخستین روز سال 1402دیدار نوروزی حسینی پور استاندار و معاونین، بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس،کهنسال مدیرکل بنیاد شهید، نوبخت فرماندار و قبادی شهردار ساری با آیت الله محمد لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی‌پور در دیدار عیدانه با نماینده ولی فقیه در مازندران در دفتر امام جمعه ساری، افزود: در استان رشد منفی اقتصادی با همدلی همگان و هدایت های نماینده ولی فقیه در استان در سال گذشته رخت بر بست و این دیار اکنون به رشد اقتصادی بیش از سه درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار همراهی دستگاه های اجرایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بسیج مستضعفان و دیگر نهاد های حاکمیتی هم در هموار کردن مسیر توسعه اقتصادی این دیار نقش غیر قابل انکاری داشتند.

تداوم بازاریابی برای محصولات تولیدی

استاندار مازندران ادامه داد: سرمایه گذاری های خوبی با تشکیل ستاد رشد اقتصادی در استان انجام شد و ریل گذاری مطلوبی در توسعه این دیار اتفاق افتاد و بنا داریم همین مسیر را در سال جاری با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

حسینی پور گفت: بازار یابی تولیدات مازندران یکی از اولویت های استان است و اولین محموله مرکبات استان به چین صادر و کشورهای هدف صادراتی جدید هم شناسایی شد.

وی افزود: بعد از مرکبات به دنبال صادرات عسل و فرآوردهای گوشت مرغ به دلیل تقاضا زیاد به کشور چین هستیم که به طور حتم برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

خرید چهار کَشتی برای مازندران

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در بحث صادرات برنج به کشور روسیه و کشورهای عربی توفیقاتی انجام شد و صادرات کیوی مازندران به کشور هند جزو برنامه های اصولی دولت در سال آینده است.

استاندار مازندران با بیان این که، ۱۱۲ درصد تعهد ایجاد اشتغال در استان محقق شد و ۱۱۵ واحد تولیدی راکد مازندران در سال گذشته به چرخه تولید برگشت، گفت: ارتقاء صادرات از طریق بنادر استان باتوجه به این که این دیار در کریدور شمال جنوب قرار دارد، در دست اجراست و برای زیرساخت های بنادر اقداماتی انجام شد و چهار فروند کشتی برای استان خریداری شد و چهار فروند دیگر را هم به شرکت صدرا سفارش دادیم که در حال ساخت است.

آیت الله محمدی لائینی: ضرورت گشایش سفره‌های مردم و افزایش نرخ اشتغال در سال جدید / چشم انداز سال جدید روشن‌تر است

🔺️[ضمن تبریک سال ۱۴۰۲، “سال مهار تورم و رشد تولید” و ماه مبارک رمضان]،: امیدواریم در راستای عملیاتی کردن شعار سال شاهد عملکردی مناسب باشیم‌.

🔹️سال گذشته باوجود مشکلات تحریم خارجی ها و بی انصافی برخی از داخلی‌ها و به‌خصوص مسائل اغتشاشات سالی خوب و پرتلاشی برای مسئولان بود.

◽️چشم انداز سال جدید روشن‌تر است، امیدواریم با هم یک ارزیابی از توفیقات دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته داشته باشیم، در حوزه مسائل عمران و آبادانی، مازندران فی نفسه‌ای برای رشد خود نیاز به آن دارد علاوه بر اینکه در سال بالای ۲۰ میلیون مسافر نیز وارد می شود.

🔸️بودجه این نیازمندی‌ها باید ملی تامین شود چرا که ما میزبان ۲۰ میلیون گردشگر در ایام نوروز هستیم‌.

🔺️در بحث مرکبات پارسال قیمت فروش مرکبات استان پائین بوده است، الان که روزنه‌های صادرات باز شده می‌توانیم کاری کنیم که باغداران ما متضرر نشوند.

◽️افزایش رشد اقتصادی منفی به سه درصد بسیار خوب است، شناسنامه دار شدن ۷۰ درصد از محصولات کشاورزی خوب است، باید به سمت اقلامی در مازندران برویم که تولیدش بیشتر است، مسئولان فرهنگی باید جهادی عمل کنند.

🔺️در ماه رمضان روزه‌خواری علنی نباید اتفاق بیافتد، مسائل حجاب و عفاف باید رعایت شود.

🔹️مسئولان باید وظیفه خودشان را بدانند، نظارت‌ها جدی باشد؛ برخی دستگاه‌ها همچون صمت هنوز مسئول نداریم، همه باید ملتزم به قانون باشند.

🔸️[با اشاره به سفر امروز استاندار و مسئولان استانی به منطقه دودانگه]: منطقه دودانگه از نظر مادی فقیر ولی از نظر معنوی غنی است، امیدواریم مسئله شناسی و مسئله یابی این منطقه با هدف حل آنان صورت بگیرد مردم هم باید خودشان را آماده کنند.

🔹️امسال حماسه بزرگ انتخابات را پیش‌رو داریم و باید از نظر اجرایی برنامه‌های لازم تدارک دیده شود، انتخابات برای نظام اسلامی همیشه عامل موفقیت و قدرت‌نمایی بوده است.

🔺️امیدواریم سال عزت اسلام، ظهور امام زمان (عج) باشد، امیدواریم دولت خدمتگزار سیزدهم بهتر از گذشته موفق باشد، هم برای گشایش سفره‌های مردم و هم برطرف کردن نیازمندی مردم، افزایش نرخ رشد اشتغال و کاهش بیکاری ضرورت دارد.

🔹️باتوجه به اینکه در مازندران مشکل پیری جمعیت، نرخ پائین ازدواج و زاد و ولد داریم باید مشوق‌های لازم در این زمینه انجام شود.

🔸️فرصت تبلیغاتی ماه مبارک رمضان برای روحانیون بسیار مهم است و فرصت توجه مردم به انواعی از مسائل و مسائل فرهنگی و هم ارشاد مسئولان وجود دارد، مبارزه با منکرات، تنویر افکار عمومی، توجه مردم به وظایفی که در رابطه با دین و مسئولان دارند مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *