دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دپوی زباله در جنگل‌های روستای زرندین شهرستان نکا

بخشی از جنگل‌های روستای «زرندین» در میان جنگل‌های هیرکانی و زمین‌های کشاورزی منطقه و در فاصله پنج کیلومتری شهرستان نکا، از حدود سال‌های ۱۳۶۴، میزبان زباله‌های این شهرستان و روستاهای اطراف آن بوده‌اند.

عکاس( مصطفی شانچی – مصطفی کاظمی) منبع:خبرگزاری ایسنا

روزانه حدود ۶۰ تن زباله در این منطقه دپو می‌شوند، آن‌هم در شرایطی که لندفیل اصولی در محوطه وجود ندارد؛ در این شرایط علاوه بر این‌که بوی تعفن و پراکنده شدن زباله به وسیله باد و حیوانات وحشی در زمین‌های کشاورزی، خسارت‌های زیادی به مردم این منطقه و منابع طبیعی آن وارد کرده است، شمار زیادی از درختان بر اثر آلودگی خاک و آب، آفت زده شده و از بین رفته‌اند. نشت شیرابه به سمت جنگل و ورود به آب‌های زیرزمینی و آلوده‌سازی آب از دیگر معضلات اساسی دپوی غیر اصولی زباله در این منطقه است.
گسترش شهرنشینی و افزایش تولید زباله، تفکیک نشدن زباله در مبدا و همچنین به نتیجه نرسیدن پروژه‌های زباله‌سوز شهرهای شمالی کشور، باعث شده تپه‌های عظیم زباله در مناطق بکر جنگلی مازندران ایجاد شوند که محیط زیست و منابع طبیعی منطقه را با خطر جدی مواجه کرده است. همزمان با هفته زمین پاک، در این گزارش تصویری آخرین وضعیت جنگل‌های «زرندین» در منطقه نکا در استان مازندران را مشاهده می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *