دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دیدار استاندار مازندران با همسران شهدای مدافع حرم

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با همسران شهدای مدافع حرم در بابلسر دیدار کرد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در دیدار با همسران شهدای مدافع حرم در بابلسر بیان کرد: شهدای والا مقام مدافع حرم توانستند با رشادت های خود ریل گذاری عظیمی در جهان و کشورهای مسلمان ایجاد کنند.

وی گفت: اگر امروز دلدادگان سالار شهیدان با امنیت در اربعین حسینی پیاده به پابوس شهدای دشت نینوا می روند مرهون خون پاک شهدای مدافع حرم هستند.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: شهدای مدافع حرم ما مظلوم ترین شهدا در یک قرن اخیر است و در برابر دفاع از حریم اهل بیت(ع) در غربت جان خود را از دست داده اند.

وی همچنین بیان داشت: در دنیای امروز که جوانان جهان در یک مسیر دیگری سیر می کنند فرزندان دیار علویان با پیروی از فرهنگ عاشورایی درس آزادگی را در جهان تبیین کردند.

فضایل شهداء در فضای مجازی منتشر شود

استاندار مازندران در ادامه تصریح کرد: همسران مدافع حرم با ایمان ترین افراد در مازندران هستند و امروز وظیفه دارند فضایل شهدای مدافع حرم را در فضای مجازی منتشر کنند.

وی افزود: هنوز نتوانستیم سبک زندگی شهدا را بدرستی پیاده کنیم و همسران شهید بهترین گزینه برای این کار می باشند.

حسینی پور اظهار داشت: در راستای تفکر جهان تبیین، گسترش سبک زندگی شهدا که نیاز جامعه امروز ماست بعنوان یک الگو مطرح شود.

خاطرات شهدای مدافع حرم کتاب شود

استاندار مازندران همچنین به این نکته اشاره کرد و گفت که همسران شهدای مدافع حرم خاطرات همسران شهید خود را به رشته تحریر در بیاورند و باید به سمتی پیش برویم که در مازندران به ازای هر شهید یک کتاب منتشر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مازندران پذیرای سیلی از مسافران و گردشگران در کشور می باشد باید با برنامه های فرهنگی و گسترش تفکر شهدا دیار علویان را بیمه کنیم.

وی گفت: ضرورت دارد همسران شهید با تشکیل یک کارگروه در انجام اقدامات فرهنگی فعال باشند و در این حوزه پشتیبانی های لازم را ارائه خواهیم کرد.

این مقام مسوول بیان کرد که چهره نورانی و مبارک شهدای مدافع حرم باید در سراسر استان در معرض دید قرار گیرد تا جوانان مان قهرمانان شهر خود را بشناسند.

حسینی پور این را هم گفت که خدمتگذاران مردم در دولت سیزدهم برای گره گشایی از کار مردم در دورترین نقطه ی روستاها هم حضور می یابند و در همین راستا برخود وظیفه می دانیم که مشکلات پیش روی همسران و فرزندان شهید هم برطرف کنیم.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از همسران شهید قدردانی شد.

شهرستان سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید دفاع مقدس و همچنین ۳۶ شهید مدافع حرم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *