دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار مازندران در تالار مرکزی ساری

دومین کنگره بانوان تمدن ساز باحضور سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران و علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و سردار برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا در تالار مرکزی ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران کنگره بانوان تاثیرگذار مازندران با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: سرلوحه قرار دادن شخصیت‌های بی‌نظیر جهان اسلام بر تمام بانوان این سرزمین در عرصه‌های مختلف‌سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توفیقات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

وی به نقش موثر زنان در عرصه‌های مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: مشارکت زنان در دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چشم جهانیان را خیره کرد.

استاندار مازندران با اشاره به نقش بانوان در کانون خانواده و تربیت نسل دینی، افزود: اسلام به جایگاه زنان پرداخت و برای آنان ارزش قائل شد.

وی با اشاره به دو رویکرد اسلامی و غربی گفت: در رویکرد غربی به زنان نگاه سودجویی و‌لذت‌ جویی دارند اما در رویکرد اسلامی به زنان نگاه منطقی و استدلالی است و در برخی از موارد جنسیت را کاملا نادیده می‌گیرد و تنها به کرامت انسانی توجه دارد.

حسینی‌پور به نقش بی‌بدیل زنان مازندران در ارتقای اقتصاد و حوزه تولید و کشاورزی اشاره کرد و گفت: زنان مازندران هم‌پای مردان این دیار در توسعه اقتصادی جامعه نقش مهمی دارند.

حسینی‌پور با بیان اینکه ۷۰ درصد از دانشجویان مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: بانوان نخبه استانی زیادی در استان وجود دارند که علاوه بر مازندران، کشور نیز از ظرفیت این افراد بهره‌گیری می‌کند.

وی به نقش زنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مادران این سرزمین علاوه بر نقش مادری در تربیت فرزندان و پرورش انسان‌های بزرگ چون مدال‌اوران، ورزشکاران نقش مهمی دارند البته نمی‌توان نقش محوری پدر را نادیده گرفت.

حسینی‌پور به مناصب مدیریتی زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۴۸ درصد از کارمندان جامعه از قشر بانوان هستند.

استاندار مازندران افزود:باید با معرفی زنان نخبه و تاثیرگذار به دنیا نشان دهیم که زنان جامعه ما دارای عزت و جایگاه والای انسانی هستند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به مسئله جوانی جمعیت به عنوان مسئله اول استان اشاره کرد و گفت: استان مازندران از منظر جوانی جمعیت در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد که دچار بحران هستیم.

حسینی‌پور به اهمیت این موضوع پرداخت از همه دستگاه‌های استان خواست در این زمینه با امور بانوان خانواده استانداری مازندران همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر مردم سازی این طرح خواستار همکاری دانشگاهیان و نخبگان استان شد.

استاندار مازندران گفت: بانوان مازنی پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند و در ارتقای اقتصاد استان نقش مهمی دارند.

حسینی‌پور به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: بانوان در شور و شکوه انتخابات نقش اثرگذاری دارند.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه به نقش اثرگذار زنان در عرصه‌های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: امروز کشور هم هم‌افزایی، هم‌فکری در حوزه‌های مختلف نیاز دارد که نقش زنان را نمی‌توان در تحقق این مهم نادیده گرفت.

علی بابایی کارنامی افزود: اگر چه در اسلام بین زن و مرد فرقی نیست و زن و مرد مکمل یکدیگر هستند اما نقش تاثیرگذار زن در جامعه، تحکیم خانواده و توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان و مردان به‌عنوان شرکای اجتماعی هستند نمی‌توان به نقش زنان در مبارزه با کرونا و دیگر مسائل اجتماعی نادیده گرفت.

بابایی به نقش زنان و مادران در تحکیم خانواده اشاره کرد و افزود: مادران این سرزمین حتی در هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کردند اینجاست که باید به دغدغه‌های آن‌ها توجه کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت در برنامه هفتم‌ به نقش پررنگ زنان در جامعه توجه ویژه کرد که می‌توان به توجه به زنان ورزشکار قهرمان، ورزش روستایی و‌ بومی در حوزه بانوان، رتبه‌بندی معلمان ، جوانی جمعیت و ساماندهی کارکنان دولت اشاره کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت:زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه سهم بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه ای دارند که باید توانایی‌های آنان را هم‌پای مردان در پست‌های مدیریتی برای برنامه‌ریزی هر چه بیشتر در این زمینه مورد توجه قرار داد.

وی افزود: بانوان سرزمین ما علاوه بر نقش تاثیرگذار در جامعه نقش بسیار مهم تربیتی در خانواده هم دارند که آن‌ها را نمونه کرده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران
با تبریک میلاد دخت نبی اکرم سلام الله علیها و گرامیداشت سالروز شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در عمر کوتاه و در حجره کوچک خود انسان‌های بزرگ پرورش داد؛ تا جهان باقی است همه از برکاتش بهره‌مند می‌شوند.

وی به نقش زنان و مادران در خانواده و تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: حضور پررنگ زنان از ابتدای خلقت وجود داشته و حتی در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند؛ شیرزنان و مادرانی که فرزندانی چون سردار سلیمانی‌ها پرورش دادند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: امروز هم در جنگ نرم و ترکیبی باز هم بانوان ما نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

پازوکی از حضرت زهرا سلام الله علیها به‌عنوان الگوی تمام جهانیان با تاسی از سیره گفتاری و عملی یاد کرد و افزود: همین ویژگی باعث می‌شود که زنان ایران اسلامی نیز با تاسی از این بانوی بزرگوار« ایران قوی» را بسازند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا با هر شگردی این نقش را کم‌رنگ کند این در حالیست که نقش مادر مثل قرآن کریم تربیتی است و استکبار جهانی می‌خواهد آن‌را وارونه جلوه کند و می‌خواهند نسخه گرفتاری خود را برای بانوان سرزمین ما بپیچند اینجاست که وظیفه بانوان ما مضاعف می‌شود.

پازوکی تاکید کرد: زن می‌تواند محجبه، عفیفه و شریف باشد و در عین‌حال در جامعه هم نقش موثری داشته باشد.

دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار امروز هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار شد.

این کنگره با هدف اعتلای نقش زن، معرفی زنان نخبه و‌ توسعه فرآیند گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده در پی شناسایی زنان تاثیرگذار جامعه در هشت عرصه علمی، پژوهشی و فناوری، سیاست‌گذاری و حکم‌رانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *