دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در قائم شهر

شهروندان ساکن شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی از صبح امروز با آغاز فرآیند اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم یک بار دیگر ساعات پرخبر و پرشور انتخاباتی را مانند ۷۱ روز پیش تجربه می‌کنند. در این خبر که تا پایان فرآیند رأی‌گیری به روزرسانی می‌شود همه رخدادهای مهم مرتبط با انتخابات در این حوزه انتخابیه منتشر می‌شود.

عکاس(زهرا تیموری) منبع: خزرنما

۴۱۶ شعبه اخذ رأی که با حضور حدود هفت هزار نفر عوامل اجرایی و حفاظتی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر تدارک دیده شدند از ساعت هشت صبح امروز فعالیت‌شان برای اخذ آراءِ مردم را آغاز کردند و پس از یک هفته پرشور انتخاباتی در پنج شهرستان این حوزه انتخابیه شمارش معکوس برای تعیین تکلیف کرسی‌های این حوزه آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۲ حوزه انتخابیه سراسر کشور به مرحله دوم کشیده شده و ۹۰ نامزد انتخابات برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس دوازدهم امروز با یکدیگر رقابت می‌کنند که یکی از این حوزه‌های انتخابیه و ۲ کری باقیمانده و چهار نامزد از بین ۹۰ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات متعلق به حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی هستند.

عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور خنکداری و علی کشوری چهار نامزدی هستند که از بین ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه توانستند به مرحله دوم انتخابات راه یابند و امروز برای نشستن روی یکی از ۲ کرسی باقیمانده مازندران در مجلس دوازدهم با هم رقابت می‌کنند.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با حضور ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ نفر در شعب اخذ رأی مشارکت انتخاباتی ۴۱.۳ درصدی ثبت شد. قائمشهری‌ها ۳۶.۱۲ درصد، سوادکوهی‌ها ۳۹.۹ درصد، جویباری‌ها ۵۰.۴۵ درصد، مردم سیمرغ ۵۵.۵۷ درصد و مردم ساکن سوادکوه شمالی ۸۰.۶۸ درصد مشارکت انتخاباتی داشتند که رقم میانگین ۴۱.۳ درصدی برای این حوزه انتخابیه ثبت شد.

یکی از ویژگی‌ها و تمایزهای انتخابات امروز حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی نسبت به انتخابات ۱۱ اسفند در مازندران و سراسر کشور، الکترونیکی برگزار شدن این انتخابات است. ستاد انتخابات کشور تصمیم گرفته که در هشت حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات را به طور تمام الکترونیکی برگزار کند که یکی از این حوزه‌های انتخابیه حوزه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی است.

برای برگزاری انتخابات امروز یک هزار و ۳۷۹ دستگاه صندوق اخذ رأی الکترونیک به شعب اخذ رأی این حوزه انتخابیه اختصاص یافته است.

با توجه به الکترونیکی برگزار شدن تمام فرآیندهای انتخابات، به گفته حسن شهابیان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران، شمارش آرا نیز به طور کامل الکترونیکی انجام می‌شود و در کمتر از نیم ساعت پس از پایان ساعت اخذ رأی شمارش پایان می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *