دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دوره آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در ساری

جلسه آموزش امر به معروف و نهی از منکر با محوریت آثار استاد شهید مطهری با حضور مسئولین عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی استان، دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستانها، مسئولین تشکل‌های مردمی احیاگر امر به معروف و نهی از منکر تخصصی سراسر استان در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

مهرداد محمدی در جلسه آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر با اشاره به اهمیت شناخت معروفات و منکرها توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر، مخاطب شناسی صحیح را نیز یکی از ملزومات اساسی این افراد جهت ورود به عرصه امر و نهی عنوان کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه آموزش از موضوعات مهم و جدی است که در دستورکار این ستاد قرار دارد، عنوان داشت: همه مومنان اعم از اعضای تشکل‌های مردمی و همچنین مدیران و کارکنان دستگا‌های اجرائی باید احکام و آموزش‌های مورد نیاز در حوزه فریضتین را به عنوان یک واجب دینی و مسئله اجتماعی فرا گیرند و به طرق صحیح آن را به جامعه منتقل نمایند تا همه آحاد جامعه پای کار این فریضه باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران؛ محمدی با اشاره به اهمیت شناخت معروفات و منکرات توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر، مخاطب شناسی صحیح را نیز یکی از ملزومات اساسی این افراد جهت ورود به عرصه امر و نهی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده منکرات در سطح جامعه در سنین پایین مشاهده می‌شود، ادامه داد: این نوجوانان و جوانان نتیجه تربیت ما هستند و برای رفع و حل این مشکلات در حوزه فرهنگی، باید از ظرفیت نخبگان علمی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استفاده کنیم و در این مسیر خالصانه و برای رضا خدا گام برداریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به مشکلاتی که بعضا برای آمران به معروف و ناهیان از منکر در مراجع قضایی رخ می‌دهد، اذعان داشت: در بحث برخورد با منکرات آموزش لازم جهت مستندسازی می‌بایست به این افراد ارائه شود تا در مسیر حقوقی بتوانیم از آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع شود.

این مسئول با بیان اینکه آنچه در ستاد امر به معروف نهی از منکر دنبال می‌شود بر اساس شرع مقدس و قانون اساسی جمهوری اسلامی است، افزود: تشکل‌های مردمی بر اساس مسئولیت اجتماعی که بر عهده دارند می‌بایست در این زمینه‌ها پررنگ‌تر ظاهر شوند و با توجه به جامعه هدف در اجتماع و به ویژه در دستگاه‌های اجرایی، ترویج فرهنگ و احیاگری در حوزه فریضتین را با اهتمام بیشتر دنبال نمایند.

محمدی در پایان با تاکید بر آنکه نمی‌توان منکر را در عرصه‌های مختلف در سطح جامعه مشاهده کرد و از کنار آن بی تفاوت عبور کرد، خاطر نشان ساخت: برای مبارزه و کاهش منکرات می‌بایست تشکل‌های مردمی تخصصی و بحث احیاگری را پررنگ کنیم و در این زمینه از ظرفیت فضای مجازی و رسانه نیز به درستی بهره برداری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *