دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

دسته روی هیات های عزاداری و نماز جمعه عاشورایی در ساری

هیات های عزاداری در صبح عاشورا با حضور در مرکز شهر ساری به دسته روی و سوگواری اباعبدالحسین(ع) و یاران باوفایش پرداختند.
همچنین نماز ظهر عاشورا ( نماز جمعه عاشورایی) در امامزاده یحیی(ع) ساری به امامت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد. 

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه این هفته ساری افزود: مهمترین پیام واقعه عاشورا آزادگی و مرگ با عزت است چرا که مرگ با عزت از زنده بودن با ذلت بهتر است و این فرمایش حضرت باید سرلوحه همه کارهای ما قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: باید آزاد و آزاده باشیم و برای به دست آوردن آزادی نیز علاوه بر ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و ستمگران، هزینه نیز بپردازیم.
وی بُعد سوم پیام عاشورای حسینی را حماسی، عاطفی، انقلابی، عبادی عنوان کرد و گفت: تسلیم نشدن در برابر دشمنان و ترویج فرهنگ شهادت در برابر زندگی با خفت، این بزرگترین درس امام حسین (ع) است که نباید فراموش کنیم.
امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مجالس امام حسین(ع) یک محفل درست و کامل باشد باید به بُعد سوم و پیام واقعه عاشورا نیز همواره توجه شود.
آیت الله محمدی لائینی گفت: خط فکری تشییع انگلیسی و خط فکری کسانی که دل به غرب سپردن این است که مجالس حسینی از بعد حماسه و مبارزه با ستمگران خالی باشد، که این ظلم و جفا در حق امام حسین (ع) است.
وی با بیان اینکه باید بعد انقلابی عاشورا را به صورت برجسته زنده نگاه داریم، بیان کرد: باید همانند امام حسین(ع) در برابر مستکبران عالم ایستادگی کنیم و شعار هیهات من الذله سر بدهیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: ظالمان همواره قصد دارند که نام و یاد امام حسین (ع) فراموش، قبر و بارگاه این امام منهدم و یاد این بزرگمرد آزاده از دل ها کنده شود تا امت اسلامی دیگر در فکر مبارزه با ظالمان و ستمگران نباشند.
آیت الله محمدی لائینی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی نشان دادند که درس حماسه امام حسین (ع) را فرموش نکرده اند و این داغ را بر دل تمام دشمنان نشاندند و به استکبار جهانی اعلام کردند که ما درس هیهات من الذله را تا فروپاشی نظام سلطه ادامه خواهند داد.
وی از هیات های مذهبی برای برپایی آیبن های عزاداری در ایام محرم قدردانی کرد و اظهار داشت: افرادی که حرمت ماه محرم را حفظ کردند جای قدردانی دارد و برای آن افرادی هم که حقیقت عاشورا را درک نکردند و حرمت این ماه را حفظ نکردند از خدای بزرگ برای آنان آرزوی هدایت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *