دسته‌ها
خبری مازندران

دانش آموزان پسر مازندرانی در اردوی راهیان نور

دانش آموزان پسر مازندرانی که در قالب اردوهای راهیان نور و به منظور بازدید و زیارت از یادمان های مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به جنوب کشور اعزام شده اند ، پس از ورود به استان خوزستان ، جهت اسکان و استراحت و نیز شرکت در ویژه برنامه های فرهنگی با استقبال خادمین ، وارد اردوگاه شهید جعفرزاده دزفول شدند. این زائرین نوجوان مازندرانی با حضور در ویژه برنامه افتتاحیه اردوهای راهیان نور ، آماده ی بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می شوند.

عمکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سرهنگ روح الله صادقی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان مازندران از اول بهمن شروع شد و پیش بینی می‌شود تا پایان اردو بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر از مناطق عملیاتی و مظاهر پیشرفت در استان خوزستان و تهران بازدید به عمل بیاورند.

وی افزود: بازدید از نمایشگاه هوافضا تهران و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه نظامی و زیارت حضرت معصومه (س) و جمکران در استان قم از برنامه‌های پیش بینی شده این اردوها به شمار می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه دانش آموزان پسر در روز دوم در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک مستقر خواهند شد، در خصوص اردوگاه شهید جعفرزاده گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان مازندرانی پس از آموزش در این اردوگاه که آن زمان پادگان بود، عازم مناطق عملیاتی و خطوط مقدم می‌شدند.

سرهنگ صادقی اضافه کرد: دانش آموزان در شب اول استقرار در این مکان در برنامه‌های فرهنگی این اردوگاه از جمله محفل خاطره گویی با حضور رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای بومی دزفول برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از منطقه عملیاتی فتح المبین، هفت تپه، فکه، شلمچه و اروندرود بازدید می‌کنند، تصریح کرد: همچنین بازدید از سد کرخه که از مظاهر پیشرفت انقلاب اسلامی است نیز پیش بینی شده است.

این مسئول فراهم کردن مصدری برای ترویج سبک و سیاق و رفتار و منش شهدا را از جمله اهداف این اردوها ذکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *