دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

خسارت و ویرانی سیل در جاده چالوس

وقوع سیل در جاده چالوس خسارت جدی به بار آورد و دو تونل را در گل و لای فرو برد. وقوع سیلاب حدود ۲۰۰ متر از جاده کرج-چالوس را تخریب کامل کرده و هنوز دو تونل کاملاً در گل و لای قرار دارد. جاده کرج – چالوس در محدوده استان البرز همچنان بسته است و تنها تیم‌های امدادی می‌توانند در آن تردد داشته باشند.

عکاس(نادیا پُرماه) منبع: خبرگزاری مهر

محور ارتباطی پرتردد و ملی کندوان واقع در حوزه استحفاظی شهرستان چالوس سال‌ها چشم انتظار رفع نقاط حادثه خیز بوده و در روزهای گذشته باتداوم بی‌توجهی به این جاده سه تَن از هموطنان عزیزمان به دلیل سقوط سنگ از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت هشت صبح روز گذشته یک خودروی پراید حامل چهار سرنشین اعضای خانواده که از تهران عازم شمال بودند متاسفانه در محدوده کندوان حوالی منطقه “کمرزرد ” نزدیک به دره هریجان به علت سقوط ناگهانی سنگ از ارتفاعات ۲ نفر جان باختند و ۲ تن مصدوم شدند.

در همین ارتباط یک نفر نیز بامداد روز جمعه هفته گذشته بر اثر سقوط سنگ از ارتفاعات در منطقه هریجان در این محور جان خود را از دست داد و بعد از ماه ها جاده چالوس با مرگ و میر و سقوط سنگ باردیگر به سرخط خبرهای مدیریت بحران مازندران برگشت.

محور ارتباطی کندوان به علت تردد شبانه روز هزاران خودروی مسافران و گردشگران علاوه بر رفع نقاط حادثه خیز نیازمند تقویت امکانات و تجهیزات پلیس راهی، راهداری و امدادی است تا ارایه خدمات به ویژه در مواقع بروز حوادث طبیعی و تصادفات بدون دغدغه ارایه شود.
آزاد راه جاده کرج – چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر جزو محدوده کندوان است، محور کندوان یکی حساس ترین و با حیاتی ترین محورهای پرتردد کشور محسوب می شود که مسوولان امر باید به همه بخش های این محور توجه ویژه داشته باشند.
برابر آمار در نیمه دوم سال روزانه به طور میانگین تعداد ۲۵ هزار دستگاه خودرو و در بهار و تابستان حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو از طریق جاده کندوان وارد شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران می شوند.
شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت در غرب مازندران واقع شده است که به گفته مسوولان نهادهای مختلف خدمات رسان با امکانات محلی، خدمات ملی می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *