دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

حضور آیت الله محمدی لائینی در صحن علنی شورای شهر ساری

هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، اعضای این شورا، شهردار ساری، معاونان شهردار، شهرداران مناطق و روسای سازمان‌های تابعه در صحن شورا برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه شهر ساری باید الگو باشد و برای همه شهرهای مازندران بزرگی کند، گفت: با دانش بنیان کردن مدیریت زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ضمن حضور در شورای شهر ساری در دیدار با اعضای شورا، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمانها و جمعی از کارکنان شهرداری، ضمن گرامیداشت سالروز خجسته میلاد بانوی دو عالم فاطمه الزهرا (س) و فرزند گرامی‌اش امام راحل، اظهار کرد: همچنین سالروز شهادت سردار دلاور سلیمانی عزیز و شهادت سید رضی موسوی یکی از همرزمانش، سالروز شهادت سردار شهید فخری زاده و مناسبت وفات حضرت ام البنین (س) و همچنین سالروز ارتحال حضرت علامه مصباح یزدی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: خداوند دو آینده را از نظر یادآوری بیان می‌کند، یک آینده در همین دنیا نسل‌های بعدی از شما چگونه یاد می‌کنند و یک آینده هم برای روز قیامت است، دسته ای که عملکرد خود را در آن روز می‌بینند یا احساس رضایت می‌کنند یا شرمنده اند، اینجا هم همینطور است خدمت‌گزاران مردم باید از عملکرد خود راضی باشند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه انسان از خود پرونده نیک به‌جای بگذارد خوب است، تصریح کرد: در مدیریت این شهر گرچه خدمات زیادی صورت گرفته اما مشکل زیاد داریم، نظام مسائل شهرتان را در دست دارید پس می‌توانید در پایان سال یک گزارش کار برای خود و خدای خود تعیین کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: مرکز استان به اسم نیست، شهر ساری باید الگو باشد، بزرگ بودن یک مسئله و بزرگی کردن یک مسئله دیگر، ساری باید برای همه شهرهای مازندران بزرگی کند، ساری خوب باشد مابقی شهرها خوب خواهند بود.

آیت الله محمدی لائینی در پایان عنوان کرد: من می‌گویم بنشینید دو کار بزرگ انجام بدهید بهتر از این است که در ده ها ریزه کاری مشغول شوید، مثلا همین انتقال میدان بار جدید اقدام بزرگی بود، کارتان را دانش بنیان کنید، ما با دانش بنیان کردن مدیریت زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسیم، با همین کیفیت و هزینه‌ها که بیان کردید اگر جلوی هرزها و اضافه‌ها را بگیرید باز هم چیزهایی می‌ماند، به فکر پرداخت به موقع حقوق و مزایای این کارگران باشید اینها خانواده دارند، کمک‌های کالایی خوب است تورم را زیاد نمی‌کند.

محمد حسین قبادی شهردار ساری نیز در این جلسه با گرامیداشت نهم دی، این روز را مهر تایید دوباره به نظام جمهوری اسلامی و ماندگاری انقلاب عنوان کرد از حمایت نماینده ولی فقیه در انجام فعالیت‌های مختلف شهری قدردانی کرد.

وی به مشکلات پیش‌روی شهرداری ساری و بدهی‌های سنوات گذشته از جمله بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: بدهی به بیمه کارکنان شهرداری ۸۵ میلیارد تومان، بدهی به اداره دارایی ۱۷۰ میلیارد تومان و بدهی به سازمان تامین اجتماعی تا قبل از ۱۴۰۱، ۴۸۵ میلیارد تومان، بدهی به پرونده حقوقی ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

شهردار ساری میزان بدهی انباشته شده شهرداری را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با همه‌ی این مشکلات، امسال ۱۷۰ میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کردیم.

قبادی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ میلیارد تومان برای زباله پرداخت کردیم میزان پرداختی شهرداری در ۱۰ ماه گذشته برای اجرای احکام را ۶۱ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: با وجود این مشکلات و بدهی‌ها حقوق را به موقع پرداخت و سعی کردیم مزایا را به روز نگه داریم.

قبادی به عملکرد شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و مناسبتی اشاره کرد و اجرای تورهای رایگان گردشگری، برپایی جشن بانوان تمدن‌ساز، جشن دهه کرامت، سوگواره حسینی، عزاداری ایام فاطمیه و همکاری برای تشییع شهدای گمنام را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی توضیح داد: ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری جذب شد که ۲۵ میلیارد تومان بصورت نقدی در ۷۲ ساعت گذشته دریافت و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر را به‌صورت اوراق دریافت خواهیم کرد تا بتوانیم در ماه‌های آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم .

شهردار ساری در پایان تاکید کرد: ۸۶ هزار متر مربع معادل ۳۰ میلیارد تومان در ۱۸۶ موقعیت مکانی عملیات آسفالت انجام شد و ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی آسفالت در ۶۱ موقعیت مکانی در معابر شهری اجرایی شد؛ همچنین لایروبی رودخانه تجن پس از ۶ سال با کمترین هزینه عملیاتی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *