دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

جلسه هم اندیشی با نویسندگان و ناشران ۲۱ کتاب بومی مازندران

 جلسه هم اندیشی با نویسندگان و ناشران 21 کتاب بومی مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

سید علی علوی در جلسه هم اندیشی با نویسندگان و ناشران 21 کتاب بومی مازندران در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به وعده حمایتی استاندار مازندران از فعالان حوزه کتاب و تأمین کاغذ نویسندگان گفت: این موضوع را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران پیگیری می‌کنیم. 

دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران، اظهار کرد: 258 ناشر فعال در استان، 926 عنوان کتاب در سال گذشته منتشر کردند که 45 کتاب در حوزه فرهنگ بومی بوده است. 

علوی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که فرهنگ بومی و اصیل مازندران را به صورت جدی معرفی کنیم.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره معرفی کتاب‌های انتشار یافته، گفت: بنا داریم از ظرفیت شبکه طبرستان و رسانه‌های استان در این بخش استفاده کنیم و پیگیری‌های جدی‌تر در این زمینه در دستور کار قرار دارد. 

گفتنی است: در این جلسه چند نفر از نویسندگان ضمن بیان توضیحاتی درباره انتشار این کتاب‌ها به معرفی اجمالی آن‌ها پرداختند. 

مهمترین خواسته‌های نویسندگان و ناشران کتاب در این جلسه، درخواست برای معرفی کتاب در رسانه‌های استان مازندران بود و آنان مساله فروش کتاب را نیز مهمترین دغدغه خود عنوان کردند. 

نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی از روز گذشته کار خود را در ساری آغاز و تا 31 فرودین ماه در دو نوبت صبح و عصر به کار خود ادامه می‌دهد. 

نماینده 43 ناشر ملی و 13 ناشر استانی در نمایشگاه حضور دارند چهارهزار عنوان کتاب در بیش از 40 غرفه در معرض دید عموم و علاقه‌مندان قرار دارد. 

شایان ذکر است در این نمایشگاه غرفه ویژه‌ای به عفاف و حجاب اختصاص یافته تا در آن محصولات تولیدکنندگان کشور در این زمینه با کمترین قیمت و بدون واسطه عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *