دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

 جلسه شورای اداری استان مازندران

 جلسه شورای اداری مازندران به ریاست حسینی پور استاندار مازندران و باحضور علی بابایی کارنامی رئیس مجمع نمایندگان مازندران ،معاونین، مدیران کل دستگاههای اجرایی، فرماندران و شهرداران در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در جلسه شورای اداری مازندران گفت:‌ در روزهای اخیر جلسه سفرا جمهوری اسلامی ایران با استانداران سراسر کشور برگزار شد و میز دیپلماسی مازندران در بین سایر استان های کشور شلوغ ترین بود چراکه ظرفیت های بزرگی در مازندران نهفته است و بسیاری از سفرا به دنبال برقراری تعامل مازندران با کشورهای تحت ماموریت خود داشتند.

شناساندن جایگاه ویژه اقتصادی مازندران به کشورهای همسایه

به گزارش ایرنا، ‌استاندار مازندران ادامه داد :‌ باتوجه به شرایط راهبردی مازندران و بعد از جنگ اوکراین و تغییرات اقتصادی جهان، بسیاری از مسوولان کشور و حاکمان کشورهای منطقه به جایگاه مازندران پی بردند و ما باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات زیرساختی نهایت بهره برداری کنیم.

وی عنوان کرد :‌ باتوجه به نقش منحصر به فرد مازندران در توسعه کشور باید مدیران ارشد استان خود را برای تحولات اساسی آماده کنند و قطار مدیریتی این دیار در حال تحول است.

حسینی پور گفت :‌ سهم بهره وری مازندران در سال ۱۴۰۱ رو به رشد بود اما قانع کننده نبوده است و باید روند توسعه این دیار روز به روز بهتر شود.

رشد چهاردرصدی اقتصاد مازندران خوب اما قانع کننده نیست

وی افزود: رشد چهار درصدی اقتصادی برای استان خوب است اما قانع کننده نیست و توقع مردم آن است که این رشد افزایش یابد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۶۱ درصد مردم مازندران به آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند، ‌گفت :‌ با توجه به این استقبال بالای مردم این دیار به رییس جمهور باید مسوولان به نیازهای آحاد جامعه توجه ویژه ای نمایند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت فضای عمومی اداری مازندران رو به جلو است و سکون و توقف نداریم، گفت :‌ به طوریکه در برخی از دستگاه های اجرایی آنقدر تلاش ها زیاد است و این کارکرد شبانه روزی موجبات رضایتمندی مردم را ایجاد کرده است.

استاندار مازندران بر نیاز به تحول در مسائل اداری برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر نظام های باثبات دنیا با وجود تمام توطئه ها قرار دارد و دشمنان با درماندگی اقدام به یکسری کارهای خرابکارانه در کشور کردند اما این توطئه ها با حمایت مردم از نظام خنثی شد

میزان رضایتمندی مردم، ‌شاخص ارزیابی مدیران استان

حسینی پور افزود: در این میان برخی از دستگاه های اجرایی استان نیز با روال عادی حرکت می کنند و فعالیت جهادی ندارند که لازم است مسوولان از این دست شبانه روزی برای کشور و استان تلاش کنند و جهادی حرکت کنند.

وی تاکید کرد:‌با این راهبرد و تلاش جهادی نقشه دشمنان خنثی خواهد شد و امروز تکریم ارباب رجوع جزو وظایف ذاتی مسوولان است و این امر یکی از مولفه های مدیریتی در دولت سیزدهم است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت :‌ آیت الله رئیسی، تکریم ارباب رجوع را جزو اولویت های کاری خود قرار داده اند و مدیران کل و میانی استان هم باید این اولویت را دنبال کنند و در این زمینه اداره کل بازرسی استانداری مازندران یکی از شاخص های مهم ارزیابی مدیران را به رضایتمندی مردم و ارباب رجوع اختصاص داده است و به طور قطع افزایش رضایتمندی، توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه های اجرایی و قوا باید با جدیت در دستور کار مسوولان قرار گیرد و این موضوع اجتناب ناپذیر است و گفتمان هماهنگی بین سران قوا و روان سازی و همکاری دستگاه های نظارتی با دستگاه های اجرایی در سطح ملی در حال انجام است و این رویه به طور حتم می تواند روند توسعه کشور را افزایش دهد.

نمایش اقتدار نیروی دریایی ایران در سفر این ناوگان به دور دنیا

وی با تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، افزود: امیدواریم با معنویت غیرقابل وصف این ایام و تقارن جلسه شورای اداری با ولادت امام هشتم شاهد برکات مضاعفی از خروجی این نشست برای مردم استان باشیم.

حسینی پور ادامه داد : استان مازندران از وجود علمای بزرگ در سطح ملی و بین المللی مفتخر است و حضور شخصیت های دینی در جلسات شورای اداری باعث می شود توصیه های مهم اخلاقی، دینی و اداری از این شخصیت های داشته باشیم. وی گفت :‌ برای مدیرانی که در جمهوری اسلامی مسوولیت دارند موظف به اجرای شئونات اسلامی هستند و باید فرمایشات لازم الاجرا روحانیون معزز در نشست های مختلف باید جدید محقق شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت :‌ ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران به سلامت به کشور بازگشت و این اقدام مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ستودنی است و برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی این اقدام بسیار ارزشمند است و این اقدامی که نیروی دریایی انجام دادند نادر بود و باعث حیرت بسیاری از کشورهای جهان شد.

وی اظهار داشت :‌ ۹ تن از مازندرانی ها در این عملیات شرکت داشتند که در آینده نزدیک مراسمی برای تجلیل از این عزیزان خواهیم داشت و بیش‌تر افرادی که در ماموریت داشتند جزو دانش آموختگان دانشگاه نیروی دریایی نوشهر بودند که این امر هم در نوع خود بسیار ارزشمند است.

حسینی پور با تاکید بر دقت نظر مسوولان در مقوله عفاف و حجاب گفت: در دانشگاه ها و آموزش و پرورش شئونات اسلامی رعایت شود و این امر در شهرهای ساحلی و جنگلی نیز موردنظر باشد.

علی بابایی کارنامی نیز در جلسه شورای اداری مازندران معیشت مردم را مهم دانست و گفت: باید بهترین تصمیات را برای مردم گرفت که لایق شایسته‌ترین خدمات هستند.

وی منشور دولت سیزدهم،قوانین بالادستی، قانون بودجه۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تعاملات بین بخشی با قوای سه‌گانه را از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران عنوان کرد و افزود: شاخص‌های این ارزیابی به مدیران دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از عملکرد و اقدام سپاه کربلای مازندران به واسطه ایجاد دهکده اقتصادی مقاومتی قدردانی کرد و گفت: نماد اقتصاد مقاومتی و آنچه که مد نظر مقام‌معظم رهبری بود در زمین هفت هکتاری دیده شد.

بابایی کارنامی همچنین از فرمانداران ساری و میاندرود برای مدیریت آب در شرایط تنش آبی قدردانی کرد.

وی به نفت خزر اشاره کرد و این ظرفیت را مشابه پارس جنوبی عنوان کرد و افزود: نمایشگاه توسعه پایدار امنیت غذایی، امنیت پایدار و پدافند غیرعامل در حوزه نفت در شمال کشور می‌تواند باشد

بابایی کارنامی با بیان اینکه ترک فعل باید به نفع مردم مدیریت شود، ادامه داد: تاکید داریم باید با فساد مبارزه کرد و کارهایی را که در شأن نظام جمهوری اسلامی است باید انجام داد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار مردم بودن خدمت به مردم است.

وی به معضل جاده ساری – تاکام اشاره کرد و طولانی شدن این پروژه مهم را در عدم تصمیم‌گیری های درست دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *