دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

جلسه شورای اداری استان مازندران

 جلسه شورای اداری استان مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در جلسه شورای اداری مازندران در ساری، افزود:‌ حضور در مناطق محروم جزو اولویت مدیران در استان باشد و مسوولانی که به مناطق دور افتاده می رود و برای رفع مشکلات آحاد جامعه می کوشند، باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وی، ادامه داد:‌ گزارشی از مسوولان در شورای اداری را می پذیریم که در بیان موضوعات، کار جهادی باشد و بتوان جهش های صورت گرفته را لمس کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت که باید میان مدیری که ۲۴ ساعته برای توسعه استان تلاش می کند و مدیری که هیچ تلاشی ندارد تفاوتی وجود داشته باشد و عملکردها برای مردم مشخص گردد و به منظور شفاف سازی برای آحاد جامعه دستاوردها تبیین شود.

وی ادامه داد:‌ در هفته دولت امسال باید عملکرد تمامی مدیران برای مردم بیان شود و ستادی برای این منظور تعیین شد و همه مسوولان موظف به همکاری با آن هستند.

ارایه دستاوردهای درخشان سفر هیات مازندران به روسیه

به گفته حسینی پور، استان مازندران به دلیل وسعت و کیفیت از منظر نعمت خدادادی و نیروی انسانی باید جلوتر از آن چیزی که الان هست باشد تا بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

 وی افزود:‌ مجموعه دستاوردهای سفر هیات مسوولان مازندران به روسیه باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با جدیت پیگیری شود، چراکه این سفر مصوبات و دستاوردهای خوبی داشت که به زودی گزارش های بیشتر و خوبی به مردم استان ارائه می شود.

استاندار مازندران، اظهار داشت:‌ متاسفانه در استان هیچ زیرساخت و سازوکارهایی برای صادرات محصولات تولیدی وجود نداشت و برای این که بتوانیم محصولات باغی و زراعی استان را به روسیه صادر کنیم، اقدامات خوبی در یکسال اخیر انجام شد و توانستیم مجوزهای لازم را از این کشور اخذ کنیم.

وی گفت:‌ در موضوع صادرات برنج اقدامات و پیگیری هایی با معاون اول رئیس جمهور انجام شد و در آینده هم جلسه ای برای بازار فروش این قلم غذایی در استان برگزار خواهد شد.

به گفته حسینی پور از جمله اقداماتی که برای این موضوع انجام شد، خرید۶۰ هزار تن از برنج های استان از سوی فروشگاه های زنجیره ای در ماه های گذشته است.

وی گفت :‌ باید به وفاداری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی آفرین گفت و این رشادت های آحاد جامعه در ادوار مختلف حتی در کلاس‌های درس در مدارس در دانشگاه ها تدریس شود.

جمهوری اسلامی پرچمدار احیای آموزه های عاشورایی

وی ادامه داد:‌ نهضت عاشورا برکات زیادی را برای جوامع مختلف اسلامی و دنیا داشت و محرم و عاشورا به عنوان الگویی برای آزادیخواهان جهان انتخاب شد.

به گفته استاندار مازندران عاشورای حسینی در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی با نهضت و محوریت امام راحل و ادامه راه رهبر معظم انقلاب تثبیت شده است.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین حکومت های برجسته زنده کننده آموزه های عاشوراست و مظلومیت امام حسین (ع) را در جامعه مطرح کرد و نهضت عاشورا با محوریت حضرت امام خمینی (ره) توانست در مقابل دیکتاتوری استکبار جهانی قد علم کند و آزادیخواهی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

 حسینی پور ادامه داد:‌ مسوولان زیرساخت ها را برای برگزاری عزاداری حسینی آماده کردند و این موضوع را بیشتر دنبال کنند و این رویه برای نشر فرهنگ ناب عاشورایی در جامعه بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت:‌ افرادی که به اسلام و قرآن کریم بی احترامی کردند به بن بست فکری رسیدند که به طور حتم دشمنان از نظر فکری کم آوردند و دست به این اقدام می زنند.

به گفته استاندار مازندران در مقابل این اهانت به قرآن، برگزاری پرشور تجمع حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی در نقاط مختلف استان برگزار می شود و با این اجتماع بزرگ انسانی یاوه گویی و توطئه های استکبار جهانی و دشمنان اسلام و قرآن خنثی خواهد شد.

حسینی پور، ادامه داد:‌ امام راحل به ملت ایران عزت و عظمت داد و در این راه بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازنی تقدیم اسلام شد تا جامعه هدایت شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورا به ما نهضت کار جهادی می آموزد، ‌ اعلام کرد: در تحریم های اقتصادی دشمن، ‌ تولیدکنندگان و فعالان این عرصه با منش حسینی برای توسعه کشور اقدام کرده و می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *