دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

جلسه ستاد اربعین حسینی مازندران

جلسه ستاد اربعین حسینی مازندران به ریاست استاندار برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد اربعین حسینی مازندران افزود: تلاش برای برگزاری بهتر اربعین نیازمند برنامه مفصلی برای مسیر اربعین است.

به گزارش ایرنا،وی با بیان این که ظرفیت سازی حضور اربعین حسینی باید دوچندان شود، ادامه داد: افق نگاه به آیین اربعین حسینی باید وسیع تر شود.

وی مهمترین مقوله اربعین حسینی را ایجاد زیر ساخت مناسب برای اسکان موقت زایران در مهران دانست و اظهار داشت : ستاد اربعین حسینی کشور در این خصوص زمینی را با هماهنگی استانداری ایلام به مساحت سه هزار و ۳۱ متر مربع در نقطه صفر مرزی مهران تحویل استان مازندران داده است که مجوز پروانه ساختمان نیز ازسوی استانداری صادر شد.

استاندار مازندران با بیان این که این ساختمان نیازمند است که از محل کمک های مردمی باید تامین شود، توضیح داد: نقشه ساخت ساختمان باید طوری طراحی شود تا زایران مازندران بهترین استفاده را در طول سال ببرند.

حسینی پور بررسی همه جانبه در کاربری این طرح را مورد تاکید قرار داده است، گفت: در اجرای طرح باید به انبار های نگهداری غذا، حمام، خواب و استراحت حداقل یکهزار نفر توجه شود.

استاندار مازندران ادامه داد : این استان در هشت سال جنگ تحمیلی با حضور نیروهای بسیجی و رزمنده در جبهه های غرب و جنوب همواره نقش مهمی داشته است، به همین دلیل کاروان های زیارتی که از استان در این مناطق اعزام می شوند باید به بهترین شکل اسکان بیابند.

وی به راه جاده ای آزاده راه کربلا اشاره کرد و گفت: بنابراین باید اسکان موقت زایران در مرز مهران به درستی دیده شود، یعنی باید آشپزخانه مناسب و بزرگ، حسینیه، درمانگاه و ساخت فضای مناسب، اسکان داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با ابراز امیدواری که اربعین حسینی امسال باید قوی تر از سال قبل برگزار شود، افزود: مسیر اربعین مسیر عشق و دل است و بیمه ما در مسیر امام حسین (ع) خواهد بود.

حسینی پور بیان داشت: مردم از ارایه خدمات از سوی موکب های مازندران راضی بودند، امسال نیز به عشق به امام حسین (ع) باید بهترین خدمات را ارایه کنیم و هر گونه نقاط ضعف سال اربعین حسینی در ارایه خدمات به مردم را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر این که اربعین حسینی حرکت مردمی به شمار می رود نه حرکت دولتی، گفت: نباید جنبه مردمی بودن این مراسم را از آن بگیریم، بنابراین کیفیت خدمات را بالا ببریم و نوآوری و خلاقیت در حرکت اربعین حسینی را عملیاتی کنیم.

استاندار مازندران با تاکید بر این که واحد فضای مجازی اربعین حسینی مازندران راه اندازی شود، اضافه کرد: جوانان را در این امر مهم دخالت و اختیار بدهید.

این مقام مسوول، تامین مالی برگزاری اربعین حسینی را مهم توصیف مرد، گفت: تامین مالی باید ثابت و تضمینی شود، مازندران در تامین مالی اربعین مشکلی نخواهد داشت.

طبق مصوبه ستاد اربعین مازندران مجری ساخت این طرح، بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران معرفی شده است.

طبق آمار رسمی حج و زیارت استان مازندران پارسال ۱۰۱هزار و ۵۴۰نفر از مردم استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه “سماح” ثبت نام کردند و اعزام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *