دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان مازندران

جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان مازندران باحضور به سردار عبدالرضا آزادی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان و سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا و دیگر مدیران و مسئولان استانی در سالن اهل بیت ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

به گزارش خزرنما؛ دومین کنگره شهدای مازندران قرار است در سال 1403 در این استان برگزار شود؛ برای برگزاری هر چه‌بهتر و کیفی‌تر کنگره، 17 کمیته شامل ادارات مختلف به ریاست استاندار مازندران و دبیری فرمانده سپاه استان و همچنین شورای سیاست‌گذاری کنگره به ریاست نماینده ولی‌فقیه در مازندران تشکیل‌شده است و مقرر شد تمامی ادارات مرتبط با کنگره، ذیل این کمیته‌ها فعالیت‌های مرتبط با خود را انجام و گزارش کار را به دبیرخانه کنگره ارائه کنند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان مازندران بر ضرورت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال مفاهیم شهدا به نسل جوان تاکید کرد و گفت: برگزاری کنگره شهدا نوعی جهاد تبیین است و باید ایثار و رشادت‌های شهدا برای نسل جوان و نوجوان جامعه در این مراسم بیان شود.

وی افزود: با برگزاری یادواره شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، جوانان و نوجوانان با رشادت‌های شهدا آشنا می‌شوند و با ورود به برنامه‌های یادواره شهدا در راستای ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر کار جهادی تاکید کرد و گفت: در دولت فعلی از ادبیات «نمی‌شود و نداریم» نباید استفاده شود.

آیت‌الله لائینی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین در جامعه، باید ویژگی‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه برای جوانان تبیین و ترویج شود.

سردار عبدالرضا آزادی در جلسه اعضای شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان مازندران، برگزاری کنگره شهدا را کاری عمیق برای شناخت بیشتر شهدا و انتقال پیام آنها دانست و گفت: برگزاری بزرگداشت یاد شهدا جامعه را در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون می‌کند.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین ابزار انتقال پیام و مفاهیم انقلاب است، افزود: استفاده از زبان هنر بهترین راه انتقال مفاهیم شهداست.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:انتقال پیام شهید مقابله با جنگ نرم دشمن است و کنگره و بزرگداشت شهدا یک رسالت بزرگ و امیدآفرین است زیرا که زنده نگه داشتن نام شهیدان کمتر از شهادت نیست.

سردار آزادی افزود: شهید محور و مردم محور بودن کنگره ، بسیار مهم است زیرا که اثرسنجی برنامه‌ها مورد تاکید است تا جامعه پیام شهید را دریافت کند.

وی افزود: همه نهادها وظیفه دارند برای برگزاری باشکوه‌تر و مردمی کردن برنامه‌های کنگره شهدا تلاش کرده و همچنین از تولیدات فاخر برای این کار بهره‌گیری کنند.

سردار آزادی برگزاری کنگره شهدا را فراتر از یادواره دانست که در سطح وسیع‌تر و عمیق‌تر برای انتقال فرهنگ است، ادامه داد:از نگاه امام و مسلمین مهم‌ترین رسالت این کنگره انتقال پیام شهداست که باید به خوبی به جامعه و نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

سردار آزادی با بیان اینکه بهترین و ارزشمندترین عبارات درباره دفاع مقدس و شهدا در بیانات مقام معظم رهبری آمده است و بزرگداشت شهدا را یکی از نیازهای اساسی کشور می‌دانند، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری پیام شهدا نقطه مقابل جنگ نرم است.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اهمیت برگزاری کنگره شهدا پرداخت و خواستار تشکیل دبیرخانه کنگره دائمی برای بزرگداشت شهدا در استان شد.

وی افزود: مازندران در همه صحنه‌ها به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس پرچمدار بوده است و انتظار می رود کار دفاع مقدس را کار دست اول بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *