دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

جشن میلاد حضرت علی(ع) در زورخانه مرحوم عمادی ساری

جشن میلاد امیر عاشقان،مولود کعبه امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و گرامیداشت مقام پدر و روز مرد به همراه اجرای حرکات ورزشی و پهلوانی با حضور “علی بابایی کارنامی” نماینده مجلس شورای اسلامی،”عباد دلیری” رئیس اداره ورزش و جوانان مرکزاستان،”نادری” نایب رییس هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی مازندران و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان این رشته و اقشار مختلف مردم در زورخانه مرحوم عمادی شهرستان ساری برگزار شد.

عکاس(آرمان رسول پور) منبع: خزرنما

در این برنامه پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، با ضرب مرشدان، ورزشکاران پیشکسوت ، جوان و نوجوان باستانی‌کار به درون گود آمدند به انجام ورزش آیینی و باستانی پرداختند و بخش چرخ ورزشکاران و میل بازی در میانه گود از بخش‌های جذاب برنامه بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری، هدف از برگزاری این مراسم را بزرگداشت میلاد امام علی (ع) عنوان کرد و گفت: مرشد زورخانه در طول برنامه و حین اجرای حرکات باستانی هیات زورخانه ای به قرائت اشعاری در رابطه با مدح و ثنای امیرالمومنین (ع) و اخلاق و سجایای این امام همام پرداخت.

عباد دلیری خاطرنشان کرد : اگر در عرصه ورزش، امیرالمومنین(ع) را به عنوان الگو و سرمشق قرار دهیم، در میادین ورزشی منش پهلوانی و جوانمردی حاکم می شود.

درپایان مراسم ازروسای هیات های ورزشی و پیشکسوتان رشته باستانی با اهداء لوح تقدیر و شاخه گل تجلیل بعمل آورده شد.

لازم به ذکر است پیش از آغاز این مراسم ؛به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی(ع)؛ ایستگاه صلواتی به همت پایگاه و گروه جهادی حضرت ولیعصر(عج) و پایگاه بنت الحسین(ع) کوی اندیشه برپا شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *