دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

جشن راه یابی اسکیت باز اوتستیک مازندرانی به المپیک جهانی در ساری

جشن راه یابی” حامد تورانی” اسکیت باز اوتستیک مازندرانی به المپیک جهانی در ساری برگزار شد.

عکاس(مهدی صفری) منبع: خزرنما

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دکتر علی کاشی عضو هیات علمی پژوهشگاه و سرپرست انجمن ورزش افراد باکم توانی ذهنی فدراسیون جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران، با اعلام این خبر افزود: کاروان ورزشی المپیک ویژه ایران با مجوز رسمی شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در قالب یک کاروان 39 نفره به مسابقات جهانی المپیک ویژه (المپیک تابستانی) برلین 2023 اعزام خواهد شد.

وی گفت: این کاروان برای اولین بار با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران موفق شده است تا برای اعزام ورزشکاران خود مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان را کسب نموده و به‌عنوان نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات شرکت نماید.

دکتر کاشی بابیان اینکه مسابقات برلین 2023 از تاریخ 22 خرداد الی 5 تیرماه سال 1402 با شعار ” باهم شکست‌ناپذیر هستیم” در کشور آلمان برگزار خواهد شد اظهار کرد: در این دوره از مسابقات جهانی المپیک ویژه ورزشکاران در 26 رشته ورزشی تابستانی باهم به رقابت خواهند پرداخت که کاروان ایران در 9 رشته در مسابقات حضور خواهد داشت.

وی این مسابقات را بزرگ‌ترین رویداد ورزشی فراگیر جهان عنوان کرد و افزود: این مسابقات بزرگ ورزشی، جشن رنگارنگی خواهد بود که منجر به شناخت بیشتر و فراگیر سازی بیشتر افراد دارای کم‌توانی ذهنی در دنیا شده و این نهضت را ترویج می‌دهد. المپیک ویژه آلمان در این بازی‌ها ادعا نموده است که برلین شهری است که دیوارها را می‌شکند و بر مرزها غلبه می‌کند و این شهر این تجربه را با المپیک ویژه به اشتراک می‌گذارد. در سرتاسر برلین، ورزشکاران برای شادی، موفقیت و مشارکت اجتماعی بیشتر با یکدیگر رقابت خواهند کرد. آنها می‌گویند: ما باهم لذت خواهیم برد و باهم جهان را تغییر خواهیم داد آنها این شعار را می‌دهند: باهم بی‌رقیب!

 او گفت: این دوره از رقابت‌ها با مشارکت 190 کشور و با حضور 7000 ورزشکار در 26 رشته ورزشی و با همکاری سی هزار داوطلب 9 روز پر از ورزش و احساس را رقم خواهند زد.

شایان‌ذکر است: سرپرستی این کاروان بر عهده دکتر علی کاشی عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و سرپرست انجمن ورزش افراد باکم توانی ذهنی فدراسیون جانبازان و معلولین است. در این کاروان مرتضی پیله‌ور جاوید معاون کاروان، مولود پورمحمدی مسئول سلامت و مطهره ضیایی نماینده وزارت ورزش و جوانان می‌باشد.

ورزشکاران اعزامی در این دوره از مسابقات در رشته‌های انتخابی بدین شرح است: در رشته فوتسال: علیرضا جمشیدی دیارجان، امیرحسین علی نژاد چوبری، مجید مقسم حمیدی، محمدرضا رشیدی چولابی، پویا محمدپوربنه حور، صاحب اسمعیل نیای چهارده، سید محمد مرتضی قدیری اصلی، مهدی فتحعلی زاده، علیرضا مؤذن و مهیار پیله‌ور جاوید در رشته بدمینتون: شاهین کمیجانی بزچلوئی و شبنم تقی زاده در رشته دوچرخه‌سواری: امیر صدرا روحی فردپور و مژده فرید بخش در رشته تنیس روی میز: اطهره اخوین و آرتین سررشته‌داری در رشته دوومیدانی: فرزانه جمشید نژاد، فاطمه حاجی سیاری، امیررضا وزیری و امیرحسین رحمانی در رشته اسکیت: حامد تورانی و مهدی خزائی در رشته بولینگ: نرگس دانشور در رشته بوچی: آرزو شهمیری در رشته شنا شاهو محمدی در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *