دسته‌ها
آرشیو گردشگری گیلان

جاذبه های گردشگری و طبیعی شهرستان مرزی بندر آستارا -گیلان

شهرستان مرزی بندر آستارا در آخرین نقطه جغرافیایی شمال غرب کشور قرار گرفته و با ۲۰۰ کیلومتر فاصله از رشت مرکز استان گیلان و ۴۹۳ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۳۸.۵ کیلومتر مرز مشترک خشکی، رودخانه‌ای و ریلی با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۵ کیلومتر مرز ساحلی است.

عکاس(مهدی حسین نژادی)منبع:خبرگزاری ایسنا

این شهرستان که در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه گیلان واقع شده، با داشتن آمیزه‌ای از جذابیت‌های گردشگری اعم از کوهستانی، تجاری، مرزی و ساحلی از سه دهه پیش تاکنون به قطب گردشگری – مرزی شمال ایران تبدیل شده است. 

آستارا که مهم‌ترین مسیر خروجی ترانزیتی و فعال‌ترین مرز زمینی صادراتی کشور محسوب می‌شود، با داشتن گمرکی فعال دارای مرزهای زمینی، ریلی و آبی با جمهوری آذربایجان بوده و این نیز سبب رونق در مبادلات مرزی، تجاری و بین‌المللی شده است.

 این شهرستان مرزی استان گیلان که از جاده و نوار مرزی زببا و دیدنی بهره مند است، سرسبزترین نقاط جنگل‌های هیرکانی خزری – مرزی ایران را در خود جای داده است و به دلیل داشتن سواحل ماسه‌ای زیبا در کنار دریای خزر و مرز دریایی و ریلی با کشور آذربایجان و کوهستان بسیار زیبا و پرپیچ و خم گردنه حیران که در جاده آستارا به اردبیل قرار دارد، از آوازه بسیاری در میان طبیعت دوستان برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *