دسته‌ها
آرشیو فرهنگی گرگان گلستان

تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس در گرگان و کردکوی

مروز مردم شهیدپرور گرگان و کردکوی با فریاد یا زهرا(س) دو شهید خوشنام دوران دفاع مقدس را بدرقه کرده و در آیین تشییع این دو آلاله سرخ به یاد مظلومیت حضرت زهرا(س) و برای همدردی با خانواده‌های شهدا به سینه‌زنی پرداختند.

عکاس(مصطفی حسن زاده) منبع: خبرگزاری تسنیم

از ۲۷ آذر ماه سال جاری ورود دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس به گلستان حال و هوای دیگری به این استان بخشید و طی این روزها مردم سراسر استان گلستان از شرق تا غرب با گرمی شور و حال خاصی مشغول مهمان‌نوازی از آلاله های زهرایی بودند.

اما امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) بار دیگر عطر فرزندان روح الله نگارستان ایران را معطر کرد و پیکر پاک این دو آلاله سرخ امروز بر دوش مردم گرگان و کردکوی تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

امروز مردم کردکوی و دارالمومنین گرگان مهمان ویژه‌ای دارند، از دقایقی پیش اقامه نماز بر پیکر یکی از شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس در حسینه ثارالله گرگان انجام و مراسم تشییع با حضور پرشور مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدا در گرگان آغاز شده است.

گرگانی این شهید خوشنام را از حسینیه عاشقان ثارالله گرگان تا چهار راه شهدا تشییع خواهند کرد سپس از چهار راه شهدا تا محل خاکسپاری شهید در سایت اداری گلستان رژه خودرویی برگزار می‌شود و این آلاله سرخ زهرایی در سایت اداری آرام می‌گیرد.

اما مراسم تشییع و خاکسپاری شهید خوشنام دیگر نیز از دقایقی پیش با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار کردکوی و ولاغوز آغاز شده است.

استان گلستان با احتساب این دو آلاله سرخ، میزبان ۱۴۴ شهید گمنام است که در ۱۵۷ نقطه یادمانی به خاک سپرده شدند، تاکنون سه شهید گمنام در استان احراز هویت شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *